اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حمل و نقل و پایانه‌های ملایر:

ترمینال جدید ملایر - همدان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان ملایر از افتتاح ترمینال جدید ملایر - همدان تا پایان سال جاری خبر داد.

ترمینال جدید ملایر - همدان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

سید اسماعیل صفوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه ترمینال فعلی ملایر - همدان دارای مشکلات زیادی است، اظهار داشت: این ترمینال به دلیل واقع شدن در نزدیکی میدان انقلاب و همچنین واقع شدن در سایت اداری این شهرستان دارای مشکلات تردد و ترافیکی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم بر آن شد به مکان دیگری انتقال پیدا کند.

وی در ادامه از ساخت ترمینال جدید ملایر - همدان خبر داد و گفت: طبق قانون، پایانه‌ها باید در خارج از محدوده شهر و در ابتدا و انتهای شهرها ایجاد شوند که در این راستا پایانه ملایر - همدان نیز در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع در جنب پمپ بنزین نظری، واقع در ابتدای شهر ملایر در نزدیکی روستای حاجی‌آباد در ورودی شهر از طرف همدان به ملایر با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال با نظارت سازمان حمل و نقل ملایر توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

رئیس اداره حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان ملایر ابراز داشت: این مرکز در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی اذعان داشت: این ترمینال بر اساس استانداردهای روز ساخته می‌شود و دارای امکاناتی شامل سالن انتظار، امکانات بهداشتی مناسب، پارکینگ، انبار توشه، سکوهای مناسب برای سوار شدن و پیاده شدن، نمازخانه‌، مغازه‌های مواد غذایی و... است.

صفوی‌زاده با بیان اینکه این ترمینال در سمت چپ جاده واقع شده و شاید برای برخی سئوال در خصوص احتمال وقوع تصادف به خاطر واقع شدن در لاین سمت چپ پیش بیاید، گفت: با احداث پل زیرگذر حاجی‌آباد که زیر نظر اداره راه و شهرسازی در حال ساخت است، مشکلات تردد برای مسافران ترمینال ملایر - همدان برطرف می‌شود و در خصوص تصادف احتمالی در این زمینه مشکلی وجود ندارد چراکه از قبل برنامه‌ریزی در این راستا برای ساخت و مکان این ترمینال انجام گرفته است.

وی در ادامه به درجه‌بندی اتوبوس‌ها در پایانه‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین شرکت‌های مسافربری، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ارتقای سطح خدمات عمومی اتوبوس‌های پایانه بزرگ برون‌شهری ملایر درجه‌بندی شده‌اند.

رئیس اداره حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان ملایر عنوان داشت: اتوبوس‌های با عمر مفید بین یک تا پنج سال درجه یک، پنج تا 10 سال درجه 2 و 10 تا 15 سال در ردیف 3 درجه‌بندی شده‌اند و قیمت‌ها نیز بر اساس درجه‌بندی وسیله نقلیه تعیین و برای اطلاع مسافران با برچسب بر روی اتوبوس‌ها نصب شده است.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساس برنامه جدید اخذ بلیط و تعیین ساعت حرکت و نوع اتوبوس در پایانه حمل و نقل مسافربری ملایر اجرایی شده که با این اقدام مسافران می‌توانند با سلیقه خود نوع اتوبوس و ساعت حرکت خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول