اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

275 روستای آذربایجان شرقی در زلزله خسارت دیده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در زلزله مرداد ماه سه شهر استان آذربایجان شرقی بیش از 275 روستا خسارت دیده‌اند.

275 روستای آذربایجان شرقی در زلزله خسارت دیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار داشت: بر اثر این زلزله 17 هزار واحد مسکونی در شهرهای اهر،‌ ورزقان و هریس 30 تا 100 درصد خسارت دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از وقوع زلزله ستاد معین استان در شهرستان اهر تشکیل شد و مقدمات کار برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اعلام اینکه در این مناطق 9 ستاد معین روستایی و سه ستاد معین شهری با همراهی سه استان اردبیل،‌ زنجان و همدان تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده‌اند، یادآور شد: مسئولیت محول شده به ما بازسازی مناطق زلزله‌زده 15 روستا بود که ما تولیت ساخت یک هزار و 697 واحد مسکونی روستایی را که دچار تخریب 30 تا 60 درصدی شده بودند عهده‌دار شدیم.

حاج‌علیزاده اولویت اول این بازسازی را مربوط به واحدهای مسکونی 60 درصد تخریب اعلام کرد و گفت:‌ تعداد آنها یک هزار و  130 واحد بوده است.

این مسئول به اقدامات انجام شده از اول شهریور ماه در قالب ستاد معین استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت:‌ امروز آوار‌برداری 5 هزار و 901 واحد را انجام شده که بعد از آواربرداری 198 پی‌کنی را نیز انجام دادیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در خصوص اجرای عملیات بتن و فنداسیون نیز تاکید کرد: در این زمینه عملکرد ما به ترتیب 398 واحد و 231 واحد بوده است.

حاج‌علیزاده افزود: در این مدت برای 27 واحد اسکلت ایجاد شده که اغلب با نصب پیچ و مهره بوده و دو سقف نیز در این مدت اجرایی شده است.

وی از تشکیل یک هزار و 481 پرونده و معرفی 579 متقاضی به بانک‌های عامل انجام شده که به سرعت روند اجرایی را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در پایان سخنان خود به فعالیت 92 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک اشاره کرد و اظهار داشت: ما از دستگاه‌های همراهی کننده نظیر راه و شهرسازی و شهرداری و امور آب قدردانی می‌کنیم که ماشین‌آلات سنگین خود را برای آوار‌برداری و همچنین حمل شن و ماسه در اختیار ما گذاشتند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول