اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اردبیل:

19 هزار واحد مسکن تا پایان امسال افتتاح می‌شود/ممنوعیت افتتاح پروژه‌های ناقص

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اردبیل گفت:‌ تا پایان امسال پیش‌بینی شده بیش از 19هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

19 هزار واحد مسکن تا پایان امسال افتتاح می‌شود/ممنوعیت افتتاح پروژه‌های ناقص

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: در بخش خود مالکین مشکلی از بابت ساخت و دریافت تسهیلات بانکی نداریم و در مجموعه‌های تعاونی با برخی مشکلات روبرو هستیم که مهمترین آن کمبود آورده متقاضیان و بی‌رغبتی آنها به پرداخت کامل مبلغ مورد نظر است که عده‌ای احساس می‌کنند باید با سه، چهار میلیون تومان صاحب مسکن شوند.

وی با اعلام اینکه تا هفته دفاع مقدس 10 هزار واحد مسکن مهر در استان اردبیل آماده افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما در یک زمان‌بندی مشخص 5 هزار واحد در فصل بهار، 5 هزار واحد در فصل تابستان، 4 هزار واحد در فصل پاییز و 5 هزار واحد نیز در فصل زمستان تکمیل کرده و در اختیار متقاضیان مسکن مهر قرار می‌دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با برشمردن پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دفاع مقدس نیز یادآور شد: در اردبیل شهرک ولیعصر به تعداد 500 واحد و واحدهای توسعه عمرانی اردبیل به تعداد 120 واحد و همچنین 492 واحد در شهرک رسالت آماده افتتاح خواهد شد.

حیدری گفت: در سایت فرهنگیان شهرک کوثر نیز 576 واحد افتتاح می‌شود و 86 واحد از مجموعه مسکن مهر سبلان شام‌اسبی تا هفته دفاع مقدس آماده بهره‌برداری خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: در شهرک ولیعصر نمین نیز 200 واحد به همراه 210 واحد مسکن مهر سه‌جانبه آماده افتتاح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان داشت:‌ در شهرک ولیعصر مشگین‌شهر 800 واحد  در برنامه تکمیل و افتتاح قرار دارد و در این شهرستان 192 واحد بنیاد توسعه تعاون و 80 واحد احداثی شرکت شابیل مشگین‌شهر در اولویت افتتاح قرار دارند.

حیدری افزود: در خلخال نیز در شهرک شهید بهشتی 124 واحد و در پارس‌آباد در قالب شهرک ولیعصر 500 واحد افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان به تعهد خود عمل می‌کنند، ادامه داد:‌ ما بر اساس تعهدی که دادیم در مهلت مقرر قرار است به صورت کامل پروژه‌های مسکن مهر افتتاح شود و ما اجازه نخواهیم داد پروژه‌های ناقص و نیمه تمام تحویل مردم شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین افزایش سقف تسهیلات تا 25 میلیون تومان را یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه برخی از متقاضیان به ویژه متقاضیان ساخت واحدهای مسکن مهر تمام صنعتی و نیمه صنعتی با مشکلاتی مواجه هستند.

سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی 7 هزار و 240 واحد است

در ادامه این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز ابراز داشت: ما سعی کردیم سهمیه امسال‌مان را که 7 هزار و 240 واحد بوده به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

احمد حاج‌علیزاده یادآور شد: بانک‌های سپه، تجارت،‌ صادرات،‌ ملی و ملت همکاری نزدیک و تعامل خوبی با ما دارند اما سهمیه معرفی شده به بانک رفاه تاکنون حتی یک متقاضی نیز به مرحله انعقاد قرارداد نرسیده است.

وی با اعلام اینکه بانک‌های عامل باید در این زمینه با توجه به محدود بودن فصل کاری سرعت عمل داشته باشند، افزود: معرفی‌ها و تشکیل پرونده‌های انجام شده در بنیاد مسکن به روز است و انتظار می‌رود با آسان‌گیری بانک‌ها به ویژه در مورد وثیقه‌ها مشکلات و تنگناهای به وجود آمده نیز برطرف شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در خصوص سهمیه استان در مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز خاطرنشان کرد:‌ ما در دو سال گذشته 4 هزار و 500 سهمیه داشتیم که اغلب آنها به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیران شرکت برق و آب و فاضلاب استان اردبیل نیز مهمترین مشکل در واگذاری انشعاب را عدم استقبال متقاضیان و پرداخت نشدن هزینه‌های انشعاب از سوی صاحبان واحدهای مسکونی اعلام کردند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول