اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

قرآن الگوهای زیادی برای تربیت انسان معرفی کرده است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: قرآن برای تربیت انسان الگوها و مربیان زیادی را معرفی کرده است.

قرآن الگوهای زیادی برای تربیت انسان معرفی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده بعد از ظهر امروز در آغاز به‌کار نمایشگاه قرآن و جوان در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص)، اظهار کرد: خداوند ما را آفرید تا به او معرفت پیدا کرده و عبادت کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی بی‌‌نظیر است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) به ما آموخت برای درک مفاهیم و معارف الهی و به کار بستن آن در زندگی باید از اهل‌بیت (ع) پیروی کنیم.

معاون عمرانی استاندار گیلان ادامه داد: معارف قرآنی به ما آموخته است تا دوران کودکی و جوانی را ارج نهیم و در این دوره سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم قبل از تشکیل نطفه انسان تا عالم آخرت برای ما فرامین بسیاری دارد، افزود: در این کتاب برای آثار تربیتی انسان آموزه‌های زیادی وجود دارد.

اکبرزاده با تصریح بر اینکه قرآن برای تربیت انسان الگوها و مربیان زیادی را معرفی کرده است، اضافه کرد: مقاومت هشت سال دفاع مقدس به برکت وجود دانشمندان عالمی مانند امام خمینی (ره) صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در مراسم مذکور با تبریک افتخارآفرینی‌های ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک 2012 لندن، گفت: نخستین نمایشگاه قرآن و جوان بخش‌های روایت به زبان تصویر، روایت به زبان تجسم و راوی در 21 غرفه برپا شده است.

محمد بابایی با اشاره به اینکه ورزش زبان جوانان جهان است، اظهار کرد: امروز ورزش تنها به زمینه‌های جسمی فکر نمی‌کند بلکه بخش‌های مختلف دینی، فلسفی، روحی و ... را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای ورزش در کشور باید با تفکر فرهنگی همراه شود، خاطرنشان کرد: برای ارتقای فرهنگ دینی، باید ادغام مسائل ورزشی و هنری را در دستور کار قرار داد تا بتوانیم ورزش کشور را بیمه کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: فضای فرهنگی کشور در قیاس با کشورهای دیگر پاک است و چالش‌ها را باید به حداقل برسانیم. ضرورت فرهنگ در ورزش باید بیشتر مشاهده شود و با برنامه‌های محتلف فرهنگی مربیان ورزشی را با مسائل فرهنگی آشنا کنیم.

به گزارش فارس، نخستین نمایشگاه قرآن و جوان با حضور مسئولان و مردم افتتاح شد و از امروز 18 شهریور به مدت 10 روز در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول