اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

عرصه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: عرصه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور و ابزاری برای سرمایه‌گذاری است.

عرصه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، فرج‌الله شاهوردی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در بروجرد گفت: طرح تحول بنیادین از مدت‌ها قبل پی‌گیری شده بود که با کار کارشناسی و تصویب این طرح به مرحله اجرا درآمده است و از امسال، سال تحصیلی 92-91 در مدارس آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: تحول بنیادین، یک تحول همه‌جانبه است و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان جمهوری اسلامی یکی از این اهداف است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: هر طرح و موضوعی باید چیستی و چرایی آن روشن شود و طرح تحول بنیادین نیز به همین صورت است که علت چیستی این طرح، ایجاد تغییرات مثبت ریشه‌ای و چرایی این طرح برای مطالبه عمومی است.

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین دلایل ایجاد این طرح این بود که نظام آموزشی گذشته منطبق با تعلیم و تربیت نبود و تعلیم و تربیت در نظام گذشته مورد رضای مسئولان نبوده و تربیت دانش‌آموزان را دربر نداشت و هم‌چنین به روز نبودن و سرعت کم تحولات جامعه یکی دیگر از خلاء‌های نظام گذشته بود.

شاهوردی‌زاده اظهار داشت: استقرار نظام آموزشی 3-3-6 یکی از کوچک‌ترین شاخه‌های نظام بنیادین است و استقرار این نظام چهار دوره سه ساله است و کاستی‌های تربیتی در پایه ششم جبران می‌شود.

وی متذکر شد: برای دانش‌آموزان کتاب‌هایی در خصوص خلاقیت، فکر و اندیشه به کتاب‌های درسی اضافه می‌شود.

شاهوردی‌زاده خاطرنشان کرد: برای استقرار نظام آموزشی در بروجرد اقداماتی از جمله هدایت معلمان به پایه ششم ابتدایی، ساماندهی پایه‌های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی بوده است و هم‌چنین تأمین فضا برای پایه ششم، ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی که 98 دانش‌آموزان به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران ادامه داد: امتحانات نهایی کشوری به دلیل برگزاری این اجلاس از دیروز هم ‌زمان با سراسر کشور در بروجرد آغاز شده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: امسال لباس فرم دانش‌آموزان در مدرسه پسران مانند مدارس دختران در سه مقطع تحصیلی نیز اجرا می‌شود تا اختلافات طبقاتی از بین برود.

شاهوردی‌زاده اضافه کرد: دهه‌ای که داریم، دهه پیشرفت و عدالت است، اما تهدیدی که دنیا را به چالش می‌کشد، بحران اقتصادی است که رهبر انقلاب اسلامی با نام‌گذاری سال‌ها که امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری کردند، این مشکل را نیز حل کردند.

وی تصریح کرد: بحرانی که قرار بود با آن رو به ‌رو شویم، با کار کارشناسی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با اقتصاد مقاومتی این مشکل را پشت سر می‌گذاریم و باید در این راستا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست شاهوردی‌زاده مدیر آموزش و پرورش بروجرد گزارشی از عملکرد این اداره را ارائه کرد.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول