اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

طرح‌های تولیدی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رونق می‌گیرند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری مسئولان مربوطه و بانک‌ها و توجه بیشتر مسئولان ارشد استانی، طرح‌های تولیدی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رونق می‌گیرند.

طرح‌های تولیدی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رونق می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری صبح امروز در کارگروه مشترک اشتغال، سرمایه‌گذاری و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 65 هزار و 500 هکتار زمین دارای استعداد کشاورزی که 8 هزار هکتار اکنون قابل واگذاری به متقاضیان و کارآفرین است در استان وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تحقق نهضت کشاورزی به طرح‌های تولیدی در بخش کشاورزی رونق داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار این همه اراضی 91 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی در بخش کشاورزی فرصت ارزشمند اشتغال گروهی و فردی را ایجاد کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای مختلف در حوزه کشاورزی از جمله مجتمع‌های گلخانه‌ای، شیلات، توسعه باغات، تبدیل اراضی دیم به آبی، دامپروری و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی و کشاورزی را برای رونق اقتصادی و اشتغال استان با وجود منابع بانکی و حمایت همه جانبه دولت بسیار مؤثر دانست.

صابری تصریح کرد: با این همه مواهب الهی، وجود 10 درصدی آب کشور و استعداد نیروی انسانی فعال و به خصوص فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی باید حرکت در بخش کشاورزی شتاب گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از 8 هزار هکتار زمین قابل واگذاری تاکنون 890 هکتار به کارآفرینان و متقاضیان واگذار شده و از 91 میلیارد تومان حدود 5 میلیارد تومان پرداخت شده که این روند باید شتاب گیرد.

وی تبدیل اراضی شیب‌دار به گیاهان دارویی را یکی دیگر از مهم‌ترین استعداد‌های استان برای تولید و اشتغال بخش کشاورزی دانست و گفت: در این رابطه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی گام خوبی برداشته‌اند و باید به این موضوع توجه بیشتر شود.

صابری افزود: برای تسریع در روند طرح‌های کشاورزی، طرح‌های زیر 30 میلیون تومان، لازم نیست برای مصوب به کارگروه آورده شود و فقط طرح‌های بالای 30 میلیون تومان برای مصوب شدن به کارگروه آورده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به طرح‌های کشاورزی، فرصت‌های کشاورزی در شهرستان‌ها توسط فرمانداران، بخشداران، کارشناسان و جهاد کشاورزی باید استعدادیابی شوند و به متقاضیان اعلام و نحوه روند کار هم به آنها اعلام و چنان چه نیاز به آموزش باشد این کار هم عملی شود.

صابری در خصوص ضمانت و وثیقه بانکی برای طرح‌های کشاورزی هم گفت: برای رونق و تسهیل در روند طرح‌های کشاورزی پرداخت تسهیلات بانکی در این بخش ضمانت و وثیقه نمی‌خواهد و همان اسناد عادی زمین کشاورزی کفایت می‌کند و این بخشنامه دولت است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول