اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

بهره‌برداری از نخستین واحد دامی مقاوم پیش‌ساخته در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداری نخستین واحد اماکن دامی مقاوم پیش‌ساخته در روستای یایجلو از توابع شهرستان اهر خبر داد.

بهره‌برداری از نخستین واحد دامی مقاوم پیش‌ساخته در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از دو واحد اماکن دامی مقاوم که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، فرماندار شهرستان اهر و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اهمیت تسریع در ساخت اماکن دامی مقاوم در مناطق آسیب‌دیده شهرستان‌های خسارت دیده از وقوع زلزله را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: با توجه به پیش‌رو بودن فصل سرما و آغاز پیش از موعد فصل سرد سال در مناطق حادثه‌دیده، نیاز به تعامل، همکاری و همفکری دستگاه‌های ذ‌یربط در امر بازسازی این مناطق بیش از پیش احساس می‌شود.

محمدیان در ادامه به اهمیت ساخت به موقع اماکن دامی مقاوم در مناطق آسیب‌دیده از وقوع زمین‌لرزه با هدف جلوگیری از افزایش خسارات وارده به بهره‌برداران اشاره کرد.

وی گفت: به این منظور دفتر بازسازی اماکن دامی در شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و تبریز ایجاد شده و نمایندگان تام‌الاختیار مدیریت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک کشاورزی به صورت تمام وقت با هدف رسیدگی به موقع به مسائل بهره‌برداران برای تسریع در پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی در این دفاتر استقرار یافته‌اند.

محمدیان در ادامه با اشاره به کارهای انجام یافته در راستای آغاز به ساخت اماکن دامی مقاوم در این شهرستان‌ها افزود: بیش از 80 هزار راس دام سنگین و 500 هزار راس دام سبک بی سرپناه در اماکن دامی موقت نگهداری می‌شوند که نیاز به ساخت 13 هزار و 450 واحد اماکن دامی مقاوم دارند.

وی تصریح کرد: تاکنون اکیپ‌های اعزامی به مناطق آسیب‌دیده نسبت به تکمیل 6 هزار پرونده برای پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی اقدام کرده و پرونده‌ها را در اختیار نمایندگان دفتر بازسازی اماکن دامی شهرستان قرار داده‌اند.

محمدیان با تاکید بر تلاش و اهتمام سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل بنیاد مسکن، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و بانک کشاورزی در اتمام هرچه سریع‌تر پروژه ساخت اماکن دامی مقاوم در مناطق آسیب‌دیده شهرستان‌های خسارت دیده از وقوع زلزله گفت: استفاده از طرح‌های جدید ایجاد سریع اماکن دامی نیز در این راستا مورد توجه و حمایت مسئولان امر قرار دارد.

وی افزود: دو واحد اماکن دامی افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته در روستای یایجلوی شهرستان اهر ظرف مدت یک هفته تکمیل و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

محمدیان گفت: مساحت هر یک از این اماکن دامی 36 متر مربعی، قابلیت نگهداری 36 راس دام سبک را دارد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول