اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک تأکید کرد

ضرورت احداث خانه‌های قرآنی در روستاها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک بر ضرورت تخصیص اعتبار برای احداث خانه‌های قرآنی در روستاها تأکید کرد.

ضرورت احداث خانه‌های قرآنی در روستاها

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: با توجه به اینکه روستایی‌ها از اداره تبلیغات اسلامی مجوز مؤسسه و مرکز قرآنی دریافت می‌کنند، برای ساخت و ساز و یا اجاره ملک برای فعالیت قرآنی تمکن مالی ندارند، ضروری است که از سوی دولت همانگونه که برای احداث خانه‌های عالم بودجه اختصاص می‌یابد، برای احداث خانه‌های قرآنی نیز در روستاها اعتبار جداگانه‌ای اختصاص یابد.

وی افزود: با احداث خانه‌های قرآنی در روستاها شاهد گسترش فعالیت‌های قرآنی در روستاها خواهیم بود و تعداد قرآن پژوهان نیز افزایش خواهد یافت.

این مسئول ادامه داد: در روستاها افراد در حسینیه‌ها، مساجد و مدارس به فعالیت قرآنی می‌پردازند که در مساجد به دلیل اینکه متولی و مدیریت واحدی وجود ندارد، افراد با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی مساجد قومی و قبیله‌ای است و به ملک شخصی تبدیل شده است، لذا این مکان مذهبی تنها در زمان خاصی باز است.

حسینی بیان کرد: برخی بانوان در منازل شخصی خود به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند که گاهی اوقات محیطشان کوچک و نامناسب است و باید برای تأمین فضای مورد نیاز عبادت و راز و نیاز همه اقشار جامعه در روستاها فکری اندیشیده شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در این شهرستان اضافه کرد: امسال برای فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی، بودجه‌های خوبی با رویکرد حمایت از مراکز و مؤسسات قرآنی در نظر گرفته شده که به افزایش فعالیت‌های قرآنی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه را سبب شناساندن احکام و مفاهیم عالیه قرآنی و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در بین نسل نوجوان و جوان ذکر و خاطرنشان کرد: در شهرستان آبیک سه مؤسسه قرآنی دارای مجوز هستند که صدور مجوز برای دو مؤسسه دیگر را در دستور کار داریم.

حسینی ادامه داد: شش خانه قرآنی مجوزدار نیز در روستاهای شهرستان آبیک مشغول به فعالیت هستند.

درخشش آیات الهی با گذشت زمان بیشتر می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک در ادامه گفت‌وگو با اشاره به آیات نورانی و راهگشای قرآنی اذعان کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که هیچگاه در آن کهنگی وجود ندارد، چراکه هر قدر انسان در آیات این کلام وحی تدبر و تفکر کند، به مطالب تازه و جذابی دست می‌یابد و لذا گذشت زمان نه تنها طراوت آن را نمی‌کاهد، بلکه هر قدر علم به سوی تکامل پیش می‌رود، درخشش آیات الهی نیز بیشتر می‌شود.

حسینی با اشاره به آیه دو سوره مبارکه بقره تصریح کرد: اینکه شک و تردید در قرآن کریم وجود ندارد، یک ادعا نیست بلکه آنچنان آثار صدق، عظمت، انسجام، استحکام و عمق معانی و شیرینی و فصاحت لغات و تعبیرات در آن آشکار است که هر گونه شک و وسوسه را از خود دور می‌کند.

وی قرآن کریم را بزرگ‌ترین سرمایه مسلمانان عنوان کرد و گفت: معارف، احکام، برنامه زندگی، سیاست اسلامی، راه به سوی قرب الهی همه و همه در این کتاب بزرگ آسمانی گنجانده شده است که باید در زندگی مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: وظیفه هر مسلمان این است که با این کتاب بزرگ دینی روز به روز آشناتر شود و حضور قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه روز به روز افزایش یابد.

انتهای پیام/ب10/پ30003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول