اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درچند روز اخیر

2 میلیون مسافر به همدان سفر کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: در چند روز اخیر 2 میلیون مسافر به همدان سفر کردند که میانگین مدت اقامت آنها نیز به سه روز افزایش یافته است.

2 میلیون مسافر به همدان سفر کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌طلق عصر امروز در آئین اختتامیه نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در همدان با بیان اینکه نمایشگاه همواره حامل پیام‌هایی خاص است، افزود: اگر قرار است که وابستگی خود را در زمینه نفت کاهش دهیم امروز توجه و عنایت به صنایع ‌دستی را باید سرلوحه خود قرار دهیم.

وی کاهش صادرات صنایع‌ دستی را مسئله حادی عنوان نکرد و افزود: برگزاری موفق اجلاس سران غیر متعهدها نشان داد که ایران همچنان در دنیا تنها نیست و می‌تواند مدیریت و رهبری جهان اسلام و منطقه را بر عهده داشته باشد و ما می‌توانیم با همین کشورها تبادلات اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به تنوع قومیت‌ها و عرضه کالاها در نمایشگاه خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه شاهد آن بودیم که با وجود این تنوع و تفاوت‌ها در کنار هم زندگی می‌کنیم  و این خود نشان از یک همدلی و اتحاد در ایران است.

وی اشتغال در صنایع‌دستی را بسیار مهم دانست و افزود: صنایع دستی از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است چرا که سرمایه‌بر نیست و ما می‌توانیم با اندک سرمایه‌گذاری اشتغالزایی و درآمدزایی داشته باشیم.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: در شهرستان همدان 4 هزار کارگاه صنایع‌دستی با 6 هزار اشتغال‌زایی بدون فرش وجود داردکه امیدواریم فرش نیز به جایگاه اصیل و اصلی خود برسد.

وی تبدیل شدن نمایشگاه فعلی را به سایت دائمی خواستار شد و گفت: اگر این نمایشگاه با مطالعات لازم به سایت دائمی صنایع‌ دستی تبدیل شود آورده خوبی خواهد داشت.

فرماندار همدان با اشاره به مباحث گردشگری شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر 2 میلیون مسافر به همدان سفر کردند که میانگین مدت اقامت آنها نیز به سه روز افزایش یافته که همین امر مسئولیت ما را در خدمت‌رسانی سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه در یک روز 150 هزار نفر به همدان سفر کردند، اذعان داشت: با وجود این حجم مسافر به همدان هیچ گونه مشکل امنیتی مشاهده نشده که همین نشان از سفری مناسب برای هموطنان داشته است.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به سفر چهارم رئیس جمهور به همدان ابراز داشت: در ان سفر رئیس جمهور تأکید داشتند که باید روزی برسد که در هر خانواده ایرانی یک کالای صنایع ‌دستی همدان باشد که پتانسیل آن در همدان است و بازار خوبی نیز دارد که امیدواریم به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: در سال گذشته شهر همدان 12 میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان پرداخت کرد که خدماتی نیز به علاوه تسهیلات مانند بیمه به آنها تعلق گرفت که باید افزایش یابد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول