اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آذربایجان‌غربی پذیرای دور جدید مسافران تابستانی است

خبرگزاری فارس: با آغاز شهریور ماه دور جدیدی از مسافرت‌های تابستانی به آذربایجان‌غربی آغاز شده و با تمهیداتی که شده است این استان پذیرای دور جدیدی از میهمانان است.

آذربایجان‌غربی پذیرای دور جدید مسافران تابستانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و آغاز دور جدید مسافرت‌های تابستانی شور و شوق دیگری در پارک‌ها و فضاهای سبز شهرهای مختلف این استان حاکم است. وجود مناطق گردشگری و آثار تاریخی متعدد در این استان هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

در این میان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط اقدام به ایجاد محل‌هایی امن و کم‌هزینه برای گردشگران کرده‌اند، علاوه بر این به دلیل مساعدبودن هوای آذربایجان‌غربی فضاهای سبز و پارک‌های این استان نیز پذیرای میهمانان تابستانی از جای جای کشور است و با توجه به کثرت مسافران تابستانی، دستگاه‌های مختلف دست به دست هم داده و با استقرار کیوسک‌های مختلف در قالب انتظامات، مینی‌مارکت‌ها و کیوسک‌های راهنمای مسافران، در تلاش برای جلب رضایت مسافران هستند.

ابراهیم پورعلی، آقای 32 ساله که به اتفاق خانواده به ارومیه سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌‌گوید: برای سومین بار است که به ارومیه سفر کرده‌ام و از سفرهای خود به این شهر خاطرات زیبا و شیرینی دارم.

وی با ابراز رضایت از حضور خود در ارومیه، تصریح کرد: با حضور در ارومیه شاهد زندگی مسالمت‌آمیز بین اقوام مختلف ترک، کرد، ارمنی و آشوری در این شهر هستیم.

پورعلی با بیان اینکه در برخی از خیابان‌های ارومیه ساختمان‌ها نمای تاریخی خود را حفظ کرده‌اند، افزود: حفظ بافت قدیم در مرکز این شهر ارومیه را به یکی از شهرهای تاریخی معروف کرده است.

وی که از یک هفته گذشته در استان اقامت دارد، خاطرنشان کرد: در برخی دیگر از خیابان‌های این شهر کلیساها در کنار مساجد بنا شده‌اند و یکشنبه گذشته در کوچه مهدی‌القدم این شهر چند ساعت پس از صدای اذان از مسجدی، شاهد به صدا درآمدن ناقوس کلیسا بودم که در چند قدمی این مسجد بود.

پورعلی در ارتباط با آمادگی ارومیه برای پذیرش دور جدید از میهمانان تابستان به این شهر گفت: در اماکن گردشگری، تاریخی و حتی فضاهای سبز و پارک‌های این شهر نیز می‌توان نوعی هماهنگی بین دستگاه‌های متولی و عضو ستاد گردشگری استان را شاهد بود و این هماهنگی سبب شور و نشاط هر چه بیشتر در مسافران تابستانی می‌شود.

آمادگی آذربایجان‌غربی برای پذیرایی از مسافران جدید

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی نیز در این ارتباط گفت: همزمان با آغاز دور جدید از سفرهای تابستانی ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان دور جدیدی از تسهیلات خود را برای گردشگرانی که وارد استان می‌شوند، آغاز کرده است.

حسن امامی تصریح کرد: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان شاهد حجم انبوه سفرهای تابستانی به استان هستیم و اداره‌کل میراث فرهنگی استان نیز همپای سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با برنامه‌ریزی و آمادگی لازم، سعی در عرضه خدمت و تسهیلات شایسته به مسافران و اجرای کامل طرح سفرهای تابستانه دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا بازرسانی تعیین شده تا از اماکن گردشگری و مسافرپذیر استان بازدیدهای دوره‌ای داشته باشند، تصریح کرد: بازرسان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اماکن اقامتی، پذیرایی و رفاهی نظارت دارند و بازرسی‌ها در تمام ایام باقیمانده طرح تابستانه نیز شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

امامی با اشاره به ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی، افزود: تمام امکانات ستاد تسهیلات تابستانی به صورت شبانه‌روزی به مسافران ارائه می‌شود.

وی از راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در ارومیه خبر داد و گفت: این اتوبوس جابه‌جایی مسافران و گردشگران در مسیر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان ارومیه را به عهده دارد.

امامی اعلام کرد: این اتوبوس به منظور تسهیل در رفت و آمد و  افزایش سطح رفاه گردشگران به اماکن تاریخی و گردشگری ارومیه راه‌اندازی شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اتوبوس گردشگری ارومیه در مسیر خود از شش مکان و اثر تاریخی و گردشگری ارومیه گذر خواهد کرد، گفت: بازدید از بنای تاریخی سه گنبد ارومیه، سد شهر چایی، کلیسای ننه مریم، موزه ارومیه، اثر تاریخی نه پله و میدان تاریخی انقلاب ارومیه از جمله اماکنی است که این اتوبوس گردشگران را با خود به این اماکن هم‌سفر می‌کند.

وی در ادامه اعلام کرد: چهار کیوسک اطلاع‌رسانی برای راهنمایی گردشگران و مسافران در ارومیه نصب و راه‌اندازی شده است.

امامی با اشاره به اهداف استقرار این کیوسک‌ها، ابراز داشت: این کیوسک‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی به مسافران و میهمانان استان را دارند و در آن‌ها بروشور راهنمای گردشگری استان توزیع می‌شود.

استقرار تیم‌های امداد هلال احمر در جاده‌های آذربایجان‌غربی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی نیز از استقرار تیم‌های امداد در جاده‌های استان خبر داد و گفت: با آغاز شهریور ماه دور جدیدی از طرح تابستانی این جمعیت در آذربایجان‌غربی آغاز شده است.

زینال‌پور با بیان اینکه در این راستا تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان از تیر ماه در جاده‌های استان مستقر شده‌اند، اعلام کرد: بخش عمده‌ای از این تیم‌های امدادی و عملیاتی در 19 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تیم‌ها در صورت نیاز به حادثه‌دیدگان حوادث جاده‌ای امدادرسانی می‌کنند، افزود: در حال حاضر مرحله دوم طرح امداد و نجات تابستانی از 29 مرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ماه تداوم خواهد داشت.

زینال‌پور ادامه داد: در این دوره 12 پایگاه جاده‌ای، شش پایگاه موقت و یک پایگاه سیار برای امدادرسانی به حوادث جاده‌ای در نظر گرفته شده‌اند.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مرزی کشور است که با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد و در این میان وجود آب و هوای مناسب سبب جذب تعداد زیادی گردشگر به این استان شده است.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول