اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 33 درصدی مسافرت در استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری از افزایش 33 درصدی جابه‌جایی مسافر در استان چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری خبر داد.

افزایش 33 درصدی مسافرت در استان چهارمحال و بختیاری

فریبرز کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: عمر مفید اتوبوس‌های برون شهری در سال‌جاری 11.34 درصد اعلام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2.78 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ضریب امنیت اتوبوس‌های برون شهری در این استان، گفت: افزایش تعداد شرکت‌های حمل و نقل مسافر در این استان نقش بسزایی در افزایش ضریب امنیت ناوگان اتوبوس‌رانی برون شهری داشته است.

کرمی از افزایش تعداد شرکت‌های حمل و نقل کالا و بار در این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 42 شرکت حمل و نقل کالا در سطح این استان فعال است که در مقایسه با سال گذشته افزایش را نشان می‌‎دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به حجم تبادلات کالا با سایر استان‌های همجوار، گفت: میزان وزن بار جابه‌جا شده برون استانی در سال‌جاری بیش از وزن بار جابه‌جا شده درون استانی است که این مسئله نشان از افزایش تبادلات کالا با سایر استان‌های همجوار دارد.

وی از نوسازی 66 دستگاه ناوگان اتوبوس برون شهری در سال‌جاری در این استان خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو مجتمع خدماتی-رفاهی نیز در این استان بهره‌برداری شده است.

کرمی ایمنی‌سازی 91 باب مدرسه مستقر در حاشیه محورهای مواصلاتی را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال‌جاری برشمرد و ابراز داشت: علاوه بر آن به‌منظور آموزش و فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کودکان سه پارک آموزش ترافیکی در سطح استان اجرا شد.

وی همچنین از افزایش تعداد مسافران وارده به استان خبر داد و گفت: تعداد مسافران جابه‌جا شده برون استانی تا شهریورماه امسال افزون بر 7 هزار و 665 نفر گزارش شده است که در مقایسه با آمار 2 هزار و 531 نفری مسافر جابه‌جا شده در این استان در سال گذشته افزایش 33 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به افزایش تصادفات در محورهای مواصلاتی برون شهری، گفت: با افزایش تصادفات مقرر شد تا قرارگاه پلیس راه استان بر نحوه استقرار اکیپ‌های محسوس و نامحسوس در محورهای پرتردد اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول