اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

پیشرفت 40 درصدی ساخت پایانه مسافربری بندر شهید حقانی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه‌اندازی بخشی از ترمینال مسافری بندر شهید حقانی در ایام نوروز 92 خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی ساخت پایانه مسافربری بندر شهید حقانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی بخشی از ترمینال مسافری بندر شهید حقانی در ایام نوروز 92 خبر داد و گفت: ساخت ترمینال مسافری بندر شهید حقانی از خرداد ماه سال‌جاری با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان با زیربنای سه هزار و 200 متر مربع آغاز شد که امیدواریم بخشی از این ترمینال مسافری برای خدمات دهی به مسافران در نوروز 92 آماده شود.

وی افزود: محل فروش بلیط، فروشگاه اقلام خوراکی، رستوران، کافی‌شاپ، ساختمان اداری، پارکینگ و باجه استقرار گارد بندر از جمله امکاناتی است که در این ترمینال مسافری مهیا می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: اکنون ساخت این ترمینال مسافری از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است و همچنین برای 100 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

صفایی گفت: ایمن مسافران دریایی، جذب گردشگر، خدمات دهی به مسافران از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه روزانه چهار هزار نفر بطور روزانه از طریق بندر شهید حقانی به جزایر استان سفر می‌کنند، افزود: طرح ساخت ترمینال مسافری شهید حقانی در شش ماهه نخست سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

 

* آغاز شمع‌کوبی اسکله‌های شناور بندر هرمز

رئیس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در ادامه گفت: در راستای طرح جامع ساماندهی بندر هرمز از 12 شمع پیش‌بینی شده برای نصب اسکله‌های سیار بندر هرمز تا کنون چهار شمع اولیه کوبیده شده و مابقی نیز تا پایان هفته دولت کوبیده می‌شوند.

مهدی بروغنی در مورد نصب اسکله‌های شناور اظهار داشت: ساخت یک فروند اسکله شناور بطول 22 متر و عرض پنج متر در حال انجام است که تا پایان هفته دولت تکمیل می‌شود و این اسکله برای پهلوگیری انواع شناورهای مسافری قابل استفاده است.

وی افزود: در این مرحله دو فروند اسکله ایجاد می‌شود و در مجموع تعداد پست‌های اسکله بندرگاه هرمز به شش پست اسکله افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول