اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه همایش میررضی‌ آرتیمانی اعلام شد

لزوم تلاش صاحب‌نظران برای ارائه نسخه مصحح انتقادی دیوان میررضی

خبرگزاری فارس: در بیانیه همایش بزرگداشت میررضی‌ آرتیمانی، عنوان شد از صاحب‌نظران انتظار می‌رود با تیزبینی علمی برای ارائه نسخه مصحح انتقادی دیوان میررضی با فراهم آوردن نسخه‌های خطی موجود در دنیا تلاش جدی داشته باشند.

لزوم تلاش صاحب‌نظران برای ارائه نسخه مصحح انتقادی دیوان میررضی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، در بیانیه نخستین همایش استانی بزرگداشت میررضی‌الدین آرتیمانی آمده است، ضمن تقدیر از مدیران و مسئولان اجرایی که بستر برگزاری همایش بزرگ مفاخر ادبی چون میررضی را در شهرستان تویسرکان با محوریت پژوهش فراهم ساخته‌اند از همه فرهیختگان و دانشمندان عرصه تحقیق، استادان دانشگاه، ادب‌دانان و ادب‌دوستان که با ارسال مقاله ارزشمند خود در خصوص زندگی فردی و اجتماعی شاعر قرن دهم تویسرکانی در عصر صفویه با محتوایی پرمغز بر محتوای این همایش افزودند تقدیر و تجلیل می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: از صاحب‌نظران انتظار می‌رود با تیزبینی علمی برای ارائه نسخه مصحح انتقادی دیوان میررضی با فراهم آوردن همه نسخه‌های خطی موجود در دنیا و روشن کردن تاریکی‌های جغرافیایی و تاریخی سرانجام نیاکان و اخلاف میررضی تلاش جدی را سرفصل برنامه‌های خود قرار دهند.

این بیانیه اضافه می‌کند در بررسی آثار شوق و ذوق دوستداران میررضی با ظرافت‌های علمی در هم آمیخته که این امر نشانگر فضل و احاطه علمی صاحبان اثر دارد که برگزیدن برترین‌ها را دشوار اما گریزی از این نبود که باید از آثار ارائه شده شش مقاله منتخب و دو مقاله قابل تقدیر معرفی می‌شدند.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: ملاک داوری آثار ارسالی به همایش فرم‌‌های خاصی بود که به ساختار نوشتاری و درون‌مایه آثار توجه داشت.

پژوهشگران صاحب شش اثر برتر درجه دکترا، سه نفر بعدی دانشجوی دکترا و 15 نفر کارشناس ارشد و مابقی مدرس دانشگاه و کارشناس ادب‌دوست بودند.

در پایان این بیانیه آمده که داوران از فراموش‌کاری و خطاپذیری نوع انسان برکنار بودند بنابراین اگر داوری نسبی را بپذیریم نباید جای گله و دلخوری باشد چرا که هدف همایش تشکیل جمعی علمی و دوستانه بوده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول