اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به درگیر شدن شهرها با فضای معماری مدرن

طلایی: بازیابی معماری اسلامی از سوی صاحب‌نظران ضروری است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به درگیر شدن شهرها با فضای معماری مدرن و روز، بازیابی معماری اسلامی از سوی صاحبان نظر در این حوزه ضروری است.

طلایی: بازیابی معماری اسلامی از سوی صاحب‌نظران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مریم طلایی صبح امروز پنج‌شنبه در دومین روز از همایش بین‌المللی معماری و توریسم به منظور یافتن و ارائه راهکارهای توسعه شهری که در سالن صبا ساختمان صدا و سیمای خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به دور شدن از فضای معماری اسلامی در شهر مشهد اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر با توجه نکردن به معماران خبره از سوی مسئولان به منظور بازیابی معماری اسلامی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا توجه به اساس گذشته می‌تواند معماری اسلامی را در شهر مذهبی مشهد دوباره زنده کرد.

استاد معماری دانشگاه فردوسی در بخشی دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای شهر مشهد از نظر معماری و فضای معنوی، باید تلاش کنیم تا معماری اسلامی را بار دیگر در این شهر احیا کنیم.

وی در بیان راهکارهای این حوزه گفت: باید فکری برای جلوگیری و فراموشی سنت اصیل اسلامی کرد چرا که روز به روز با دستاوردهای جدید، زیبایی‌های معماری قدیم دست‌خوش تغییر قرار می‌گیرد.

استاد فردوسی مشهد با اشاره به ترکیبات سنگین معماری در فضای اطراف حرم و کاربرد تکنیک‌های جدید و ناهمگون با نمای معنوی این محدوده گفت: باید طراحان شهری و معماران متوجه این موضوع باشند که با طراحی بتن‌های غول‌آسا در اطراف حرم و ساخت هتل‌های متعدد سبب دور شدن از تک بودن حرم در مرکز نقطه شهر شده‌اند.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول