اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

همایش بزرگداشت میررضی آرتیمانی در تویسرکان آغاز شد

خبرگزاری فارس: امروز با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی همایش استانی بزرگداشت میررضی ‌آرتیمانی در تویسرکان آغاز شد.

همایش بزرگداشت میررضی آرتیمانی در تویسرکان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز همایش استانی بزرگداشت میررضی ‌آرتیمانی شاعر نیمه دوم قرن دهم هجری با حضور خسرو بیات مدیرکل ارشاد اسلامی همدان، حسن رضانیا فرماندار، دکتر میرجلال‌الدین کزازی، پژوهشگران و متخصصان شعر و ادبیات استانی و شهرستانی در بازه زمانی یک روزه فعالیت خود را در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان تویسرکان آغاز کرد.

میرزا محمد رضی متخلص به میررضی ‌آرتیمانی از شعرا و عرفای عصر صفوی، متولد نیمه دوم قرن دهم هجری روستای آرتیمان از توابع تویسرکان است.

وی دوران کودکی را در زادگاهش می‌گذراند و در هنگامه بالیدن، رشد و پیشرفت در همدان سکونت داشته است که پس از مدتی با میر مرشد بروجردی آشنا می‌شود.

میررضی‌ آرتیمانی پس از جدایی از بروجردی برای کسب کمالات راهی اصفهان و در آن جا به دربار شاه عباس راه یافت و در جرگه منشیان و میرزایان دربار شاه عباس قرار گرفت.

میررضی پس از سال‌ها به زادگاهش برمی‌گردد و در سال 1037 هجری قمری دیده از جهان چشم فرو بست.

آرامگاه وی در محدوده شمال شرقی در دره سرسبز و با صفای تویسرکان و سرابی واقع شده است و هرساله گردشگران و توریسم بسیار زیادی از سراسر کشور از این آرامگاه بازدید می‌کنند.

امروز همایش استانی بزرگداشت استانی میررضی‌ آرتیمانی در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان تویسرکان به منظور بررسی اوضاع اجتماع سیاسی و فرهنگی عصر میررضی، معرفی و شناساندن ابعاد گوناگون شخصیت میررضی در حوزه عرفان و تبیین و تحلیل جایگاه شاعری و شعر میررضی با حضور دکتر میرجلال‌الدین کزازی برای یک نشست تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد.

فراخوان مقاله در 12 محور شخصیت فردی و اجتماعی میررضی در سوم خرداد سال جاری در سراسر کشور داده شد که 44 مقاله به دبیرخانه همایش در ارشاد اسلامی تویسرکان از سوی اساتید برجسته در رده تحصیلی دکترا و بخشی از این آثار به پژوهشگران در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ارسال شد.

آثار دریافتی پس از بررسی و واکاوی از سوی گروه داوران و کارشناسان از مجموع مقالات شش مقاله منتخب که در پایان این همایش آثار برگزیده با جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر تجلیل خواهد شد.

همایش برزگداشت میررضی در دو نشست تخصصی و عمومی امروز 18 شهریور برگزار می‌شود که نشست تخصصی پس از ارائه سه مقاله برتر از آثار منتخب به سخنرانی دکتر میرجلال‌الدین کزازی در بخش نخست خاتمه می‌یابد و سپس سه مقاله در رتبه‌های چهارم تا ششم قرائت می‌شود.

نشست عمومی عصر امروز در آرامگاه میررضی‌ آرتیمانی برای مردم و علاقمندان به شاعر قرن دهم عصر صفوی در محفلی شاد و با نشاط با شعر خوانی از ادبیات و اثرهای برجسته این شاعر برگزار می‌شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و شهرستان تویسرکان در راستای تکریم و معرفی جایگاه والای مفاخر و بزرگان فرهنگ و ادب میهن اسلامی نخستین همایش استانی شاعر و عارف نامی قرن دهم هجری میررضی ‌آرتیمانی را در استان همدان برگزار می‌کند.  

این همایش هم‌اکنون در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی ارشاد شهرستان تویسرکان در پروسه یک روزه با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی و پژوهشگران عرصه شعر، عرفان و ادبیات فعال شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول