اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

سند راهبردی توسعه اردبیل تدوین شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: در مسیر توسعه استان ضرورت دارد سند راهبردی توسعه استان تدوین شده و به عنوان محور حرکت مد نظر قرار گیرد.

سند راهبردی توسعه اردبیل تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال امروز در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار داشت: با انتصاب اکبر نیکزاد به عنوان استاندار جدید و منفک شدن سید حسین صابری از استانداری اردبیل فرصتی مناسب فراهم شده است تا استاندار جدید به عنوان نیروی بومی بتواند با شناختی که از این استان دارد کارها را شایسته و مطلوب به پیش ببرد.

وی توفیق خدمتگزاری را در نظام اسلامی و جامعه شیعی یک سعادت بزرگ توصیف کرد و افزود: از استاندار جدید و مدیر برجسته بومی درخواست می‌کنیم که همسو با نمایندگان استان در مجلس و مدیران تلاش و فعالیت کنند تا ضعف‌های احتمالی برطرف شده و اردبیل به جایگاه مورد نظر خود در سطح منطقه‌ای و ملی برسد.

جعفری‌بنه جبران عقب‌ماندگی‌ها را در سایه برنامه‌ریزی درست و اقدامات هدفمند توصیف کرد و ادامه داد: ما امیدواریم استاندار جدید در اختصاص 560 میلیارد تومان مانده تسهیلات بانکی طرح‌های زودبازده و بنگاه‌های اقتصادی و همچنین 300 میلیارد تومان خط اعتباری ویژه سرمایه در گردش برای واحدها از قبل سفر چهارم رئیس جمهور تلاش و کوشش کند.

این مسئول اهمیت سرمایه‌گذاری را در برطرف شدن مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی و اشتغال یادآور شد و تصریح کرد: قرار بود 50 میلیارد تومان از طریق شرکت شستا به شهرهای استان برای انجام پروژه‌های عمرانی و اجرایی اقدامی اساسی صورت بگیرد که در این زمینه نیز کارها بر زمین مانده است.

تمام ظرفیت‌های مدیریتی استان به کارگیری شود

به گزارش فارس، نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نگاه عادلانه به توسعه استان با اولویت روستاها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها امری ضروری و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌ها و اسباب مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود.

وی در ادامه اضافه کرد: استاندار جدید باید از تمام ظرفیت‌های استان در مدیریت استفاده کند و طوری نباشد که تنها مدیران اردبیل و برخی از شهرها جذب شده و سایر توانمندی‌ها مورد بی‌مهری و غفلت قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خط قرمز تمام مسئولان و نمایندگان استان را به کارگیری نیروهای کارآمد، متخصص، دلسوز و ولایتمدار توصیف کرد و بیان داشت: انتظار ما این است که استاندار جدید از ظرفیت نخبگی استان بهترین بهره‌برداری را بکند.

جعفری‌بنه جذب اعتبارات به ویژه اعتبارات ملی را خاطر نشان کرد و یادآور شد: از این طریق می‌توان مشکل واحدهای تعطیل شده و نیمه تعطیل را به سرعت برطرف کرده و پروژه‌های مهر ماندگار و بر زمین مانده را نیز به منصه بروز و ظهور رساند.

وی همچنین تلاش برای افزایش قدرت بانک‌ها را در حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری یادآور شد و گفت:‌ در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و اقتصاد مقاومتی فعالیت‌ها باید به سمتی باشد تا سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده و هرگونه رکود و تعطیلی در حوزه تولید ثروت و کار و اشتغال برطرف شود.

جعفری‌بنه از برادران نیکزاد به عنوان چهره نیک و پرتلاش یاد کرد و افزود: همه نمایندگان مصمم هستند همراه با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان با وحدت و همدلی کارها را به پیش برده و پیگیری‌ها را به موقع انجام دهند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول