اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجاه و سومین سالروز ارتحال

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجاه و سومین سالروز ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پنجاه و سومین سالروز ارتحال فقیه نامدار و عالم برجسته، آیت‌الله بروجردی، مجلس گرامیداشتی از سوی بیت آن مرجع تقلید پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیات عظام صافی‌گلپایگانی، علوی‌گرگانی، زنجانی و سبحانی از مراجع تقلید، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و نیز جمعی از مدیران ادارات دولتی و انتظامی قم حضور داشتند.

جمع کثیری از روحانیون و طلاب علوم دینی و نیز اقشار مختلف مردم هم در مراسم گرامیداشت آیت‌الله بروجردی حضور یافته و یاد و خاطره آن مرجع تقلید بزرگ جهان تشیع و پرچمدار تقریب مذاهب اسلامی را گرامی داشتند و با نثار فاتحه و قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، علو درجات را برای ایشان از خداوند منان خواستار شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا، استاد اخلاق حوزه علمیه نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه انبیای الهی برای نجات انسان‌ها از سردرگمی مبعوث شده‌اند گفت: این رسالت سنگین اکنون بر دوش علما و مراجع تقلید بوده و تاریخ تشیع از وجود چنین ستارگانی درخشان است.

وی افزود: علمای زیادی در طول سال‌های پس از غیبت در میان پیروان اهل بیت(ع) پرورش یافتند، اما در این میان برخی افراد دارای دو ویژگی علم و معرفت در کنار هم بودند که آیت‌الله بروجردی یکی از این افراد محسوب می‌شود.

آیت‌الله سید حسین طباطبایی‌بروجردی یکی از بزرگ‌ترین مراجع تقلید شیعه پس از دوران غیبت کبری محسوب می‌شود که خدمات شایان توجهی به حوزه‌های علمیه و مردم ایران زمین داشت که یکی از مهم‌ترین آنها تدوین رساله علمیه به شکل امروزی است.

این فقیه وارسته نقش مهمی در تقریب میان مذاهب اسلامی نیز داشت و در این زمینه زحمات فراوانی کشید تا بتواند مسلمانان را حول کتاب خدا و سنت پیغمبر(ص) متحد ساخته و از تفرقه و چند دستگی برهاند.

آیت‌الله بروجردی در علوم مختلف حوزوی از جمله رجال و علوم منقول به درجات عالی رسیده بود و تالیفات فراوانی در این رشته‌ها از وی به یادگار مانده است و مراجع تقلید بزرگی چون امام خمینی(ره) و آیات عظام مکارم‌شیرازی، فاضل‌لنکرانی، بهجت و نوری‌همدانی نیز از شاگردان او محسوب می‌شوند.

آیت‌الله بروجردی در 10 فروردین 1340 مطابق با ماه شوال آن سال دار فانی را وداع گفت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول