اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت می‌گیرد

افزایش هسته‌های حفاظت اجتماعی کرمان به 222 مورد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان از راه‌اندازی 75 هسته مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: تعداد هسته‌های مردمی کرمان به 222 مورد افزایش می‌یابد.

افزایش هسته‌های حفاظت اجتماعی کرمان به 222 مورد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید خالقی در همایش رؤسا و معاونان ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شهرستان‌های شمالی استان کرمان اظهار داشت: مشارکت و حضور مردم در امر پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

وی بیان داشت: استفاده از شیوه نظارت همگانی و مشارکت مردمی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین شیوه‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

خالقی عنوان کرد: افزایش مفاسد اجتماعی و ارتکاب جرایم تهدیدی جدی برای زندگی و جامعه سالم است و پیشگیری از آن یکی از انتظارات به حق مردم به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: هر جامعه‌ای واکنش‌های متفاوتی نسبت به انحرافات و تباهی‌های اجتماعی از خود نشان می‌دهد که پیشگیری یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌ها است.

این مسئول قضایی تصریح کرد: قوه قضاییه بر اساس تکلیف قانونی خود عهده‌دار احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و تأمین امنیت اجتماعی است و هر کدام از آنها مستلزم برنامه، تشکیلات و امکانات مناسب است.

خالقی ابراز داشت: هسته‌ها و ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی با حضور و مشارکت مردم به ویژه جوانان برای شناسایی معضلات اجتماعی و اصلاح پاکسازی جامعه از جرائم و عوامل مخل امنیت و آسایش نقش  مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی گفت: هر هسته اجتماعی متشکل از 10 نفر نیروی مردمی است که هر پنج هسته یک واحد و هر پنج واحد یک منطقه را تشکیل می‌دهد و سال گذشته 147 هسته مردمی در استان کرمان تشکیل شده است.

خالقی از راه‌اندازی 75 هسته مردمی طی سال جاری در استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: تا پایان سال جاری 222 هسته مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس، نخستین همایش ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شهرستان‌های شمالی استان کرمان با هدف آموزش، هم‌اندیشی، تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سال جاری، توضیح دستورالعمل‌ها و شرح وظایف در بردسیر برگزار شد.

این همایش آموزشی و تفریحی با حضور خالقی رییس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان کرمان، معاونان ستاد مذکور، دادستان‌ها و اعضای هسته‌های مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شهرستان‌های شمالی همراه بود.

در این همایش اعضای ستادها در سه کمیسیون آموزشی، اداری و مالی و مردمی به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در بخش دوم نیز اعضای ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شهرستان‌های شمالی در برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی شرکت کردند.

دومین همایش ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شهرستان جنوبی استان کرمان روز جمعه 24 شهریور ماه در جیرفت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول