اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری و استانی

کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی اردبیل» رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان و امام جمعه اردبیل کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی اردبیل» رونمایی شد.

کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی اردبیل» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، این کتاب در تالار مهر حوزه هنری تهران رونمایی شد تا علاقمندان بتوانند این کتاب را که نویسنده اردبیلی علی درازی آن را تألیف کرده است، مطالعه کرده و با تاریخ انقلاب اسلامی در استان اردبیل آشنا شوند.

در این مراسم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انقلاب اسلامی از نهضت‌های آزادی‌بخشی بوده که در مسیر خود توانسته است بشریت را به صورت حقیقی به سمت بیداری و آگاهی واقعی سوق دهد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی از اردبیل به عنوان دیار پرافتخار در مسیر اعتلای اسلام، قرآن و فرهنگ شیعی یاد کرد و افزود: تاریخ این سرزمین نشان داده است که مردمان با غیرت آن همیشه در صحنه بوده و هیچ وقت از دفاع و حمایت مظلومان و محرومان دست بر نداشتند.

وی به ارزشمندی این کتاب و ضرورت مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل را خاطر نشان کرد و ادامه داد: ‌این کتاب می‌تواند گنجینه خوبی بر افتخارات این ملک پرافتخار باشد که همیشه و در طول تاریخ با علما و فقهای بسیار بزرگ و ارزشمند شهرتی جهانی داشته است.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز از تاریخ به عنوان بهترین و شایسته‌ترین عبرت برای نسل‌های امروزی توصیف کرد و بیان داشت: تاریخ چراغ راه آینده است و کسی که در این وادی ورود پیدا می‌کند باید از حقیقت تاریخ و وقایع آن مطلع باشد.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی با یادآوری اینکه تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه در استان اردبیل از حساس‌ترین مقاطع و سرنوشت‌سازترین برهه‌های این خطه بوده است، خاطرنشان کرد: ما امروز می‌توانیم با مطالعه تاریخ عظمت و شوکت جایگاه فعلی خود را درک کنیم و به خوبی به این حقیقت واقف باشیم که در برابر خون شهیدان و ایثار آنها باید پاسخگو بود.

نویسنده این کتاب نیز در سخنانی هدف از تهیه و تدوین این کتاب را آگاهی نسل آینده از رخدادها و وقایع تاریخی اردبیل در اوج مبارزات انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: سعی کرده‌ام بیشتر حقایق و ناگفته‌های تاریخی را مطرح کنم که به همین منظور کتاب را در هفت بخش از عهد باستان تا ظهور سلطنت پهلوی، اردبیل از ظهور تا سقوط سلطنت رضاخان، حوادث نهضت ملی شدن نفت، حضور مردم در نهضت اسلامی و وضعیت پیروزی انقلاب را به رشته تحریر درآورم.

علی درازی افزود: برای تألیف این کتاب با صدها نفر مصاحبه و بیش از دو هزار سند را جمع‌آوری کردم تا براساس مستندات بتوانم واقعیت‌های تاریخی را مطرح کنم.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول