اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری الشتر:

بحث کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه بحثی اساسی و حیاتی است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری الشتر گفت: بحث کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه یک بحث اساسی و حیاتی است.

بحث کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه بحثی اساسی و حیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از الشتر، اردشیر صفاپور در جمع اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به اینکه تنفس در فضای کتابخانه موجب نشاط روح آدمی می‌شود و ما وظیفه داریم که زمینه‌ این نشاط را برای همگان فراهم کنیم، گفت: بحث کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه یک بحث اساسی و حیاتی است و جامعه‌ای که با کتاب مأنوس است، به قطع و یقین راه سعادتمندی را در پیش گرفته است و زوال فکری و فرهنگی هر جامعه وقتی آغاز می‌شود که فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در آن کم‌رنگ شود.

وی از توجه به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان مقوله‌ای که در همه‌ ادیان به ویژه دین اسلام بسیار بر آن تاکید شده است، یاد کرد و افزود: اگر هم بخواهیم براساس آموزه‌های دینی‌مان که اسلام عزیز است به پیش رویم در جای جای آیات و روایات می‌بینیم که بر توجه به کتاب و کتاب‌خوانی تاکید فراوان شده است.

سرپرست فرمانداری الشتر گفت: تنفس در فضای کتابخانه موجب نشاط روح آدمی می‌شود و ما وظیفه داریم که زمینه‌ این نشاط را برای همگان فراهم کنیم.

صفاپور با اشاره به اینکه خدمت‌دهی به مردم در حوزه‌ کتاب و کتاب‌خوانی از همه‌ جوانب دینی، سیاسی و فرهنگی یک تکلیف است، اضافه کرد: فرمانداری شهرستان الشتر در این راستا آمادگی دارد تا با تمام توان برنامه‌های کمیته نهضت مطالعه مفید را در این شهرستان عملی نماید و تلاش می‌کنیم که همه‌ دستگاه‌های مرتبط با این موضوع را هم به همکاری لازم دعوت نماییم.

وی ادامه داد: در این راستا در نظر داریم که مسئولان فعال این حوزه را تشویق کنیم و مطمئناً مسئولانی که کم کاری کنند با روش‌های تنبیهی با آنها برخورد خواهیم کرد، چرا که وظیفه داریم در راستای توسعه‌ کتابخانه‌ها تمام منویات و دستورات مقام معظم رهبری را با تمام کمال پیاده کنیم.

سرپرست فرمانداری الشتر در ادامه با اشاره به اینکه کتابخانه‌ عمومی فیروزآباد در داخل بخشداری مستقر شده است، گفت: این مسئله واقعاً زیبنده نیست، چرا که بخشداری یک مکان دولتی و سیاسی است و طبیعتاً تردد مردم، دانشجویان و اهالی با یک سری محدودیت‌های مواجهه است، در همین راستا توافقاتی با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صورت گرفته است که در آنجا یک باب ساختمان در اختیار اداره کتابخانه‌های شهرستان قرار داده شود و طی همین روزها نقل مکان این کتابخانه نیز انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول