اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماندگاری در گفت‌وگو با فارس

نسل جوان خود را با پایگاه دین متصل کند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل دینی و مذهبی صداوسیما گفت: جوانان باید به منبع دین که قرآن و عترت است متصل شوند و مسجد را که پایگاه دین است ترک نکنند.

نسل جوان خود را با پایگاه دین متصل کند

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به چگونگی جذب جوانان در عصر تهاجم فرهنگی استکبار جهانی به مساجد و اماکن مذهبی ابراز داشت: ما یک امتیاز بارز برای پیشبرد فرهنگ دینی و الهی داریم که هیچ مکتبی آن را ندارد.

وی افزود: دینی که ما داریم خالق‌اش خداوند است که بر پایه اسلام برنامه‌ریزی شده و در آن برنامه سعادت دنیوی و اخروی تعریف شده است.

ماندگاری با اعلام اینکه خداوندی که خالق دین بوده خالق عقل، فطرت و سعادت است، بیان داشت: پس هر کسی که می‌خواهد مطابق عقل و فطرت سعادتمندانه زندگی کند باید خود را با دین خدا تنظیم کند.

این کارشناس مسائل دینی و مذهبی اضافه کرد: فکر می‌کنم زیباترین استدلال این باشد که هیچ کس به غیر از خداوند سعادت افراد را نمی‌داند و همچنین در عقلانیت و مسیر فطرت نیز هیچ کس غیر از خداوند واقف بر امور نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از تهاجم فرهنگی و تمام فرهنگ‌های بیگانه آنالیز و بررسی داشته باشیم می‌بینیم که آنها به هیچ وجه مطابق فطرت، عقل و سعادت نیستند، اظهار داشت: ولی آنها ظاهر خیلی زیبایی دارند پس طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

ماندگاری عنوان کرد: اگر جوانان ما می‌خواهند به دین توجه پیدا کنند باید سه اصل را خیلی جدی بگیرند، به منبع دین که قرآن و عترت است متصل شوند، مسجد را که پایگاه دین است ترک نکنند و همیشه با روحانیت که کارشناس دین است، باشند.

وی ادامه داد: اگر این سه اصل پررنگ باشد و دیانتی که مطابق فطرت، عقلانیت و سعادت تشریح شود دیگر هیچ فرهنگی طرفدار پیدا نمی‌کند البته شهدا نمونه بارز باور و عمل به این اصول بودند.

ماندگاری در پایان بیان داشت: اگر می‌خواهیم در زندگی دنیایی خود سعادتمند شده و در آخرت نیز با آبرو باشیم باید از الگوهای بارز خود یعنی شهدا و علما پیروی کنیم تا راه روشنی را برای خود رقم بزنیم.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول