اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

سالانه 25 میلیارد تومان صرف جمع‌آوری زباله می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: سالانه 25 تا 30 میلیارد تومان هزینه صرف جمع‌آوری و حمل زباله و نظافت شهری معابر مناطق هشت گانه شهرداری قم در 26 ناحیه می‌شود.

سالانه 25 میلیارد تومان صرف جمع‌آوری زباله می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، جهانبخش نجف‌زاده اظهار کرد: جمع‌آوری زباله در 21 ناحیه توسط پیمانکاران بخش خصوصی و پنج ناحیه توسط شهرداری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از شهروندان تقاضا کرد برای کاهش هزینه شهرداری در این زمینه اقدام به تفکیک زباله‌های خشک و تر کنند و آن را در کیسه‌های جداگانه تحویل ماموران جمع‌آوری زباله بدهند و در بین ساعت 21 تا 23 زباله‌های خود را در کیسه‌های زباله محکم داخل چرخ‌های «فاین» که در ابتدای کوچه‌ها و خیابان‌های مختلف شهر تعبیه شده است قرار دهند.

وی افزود: بعد از تخلیه چرخ‌های فاین این چرخ‌ها شست و شو می‌شوند و از شهروندان تقاضا می‌کنیم تا ساعت 21 روز بعد زباله در داخل آن نریزند تا بهداشت و سلامت شهر رعایت شود.

نجف‌زاده همچنین از سرنشینان خودروها درخواست کرد برای حفظ پاکیزگی و تمیزی شهر از ریختن زباله به بیرون خودرو خودداری کنند.

وی گفت: شهر خوب و پاک یافتنی نیست، بلکه ساختنی است و در این راستا همه ما وظیفه داریم شهر را همانند خانه خود بدانیم و در نظافت آن بکوشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در ادامه اقدامات دیگر این معاونت را مورد توجه قرار داد و با اشاره به خشک بودن رودخانه قمرود در چند سال اخیر اظهار داشت: برای نخستین بار در عید نوروز امسال، آب دو حلقه چاه فعال شهرداری را به سمت این رودخانه هدایت کردیم و با ساخت حوضچه‌هایی از هدر رفتن آب پنج آبنمای فعال در بستر این رودخانه جلوگیری کردیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول