اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خبر داد

کمبود 1500 مخزن زباله در شهر مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: با توجه به وجود 4500 مخزن زباله، شهر به 1500 مخزن دیگر نیاز دارد.

کمبود 1500 مخزن زباله در شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی با اشاره به تعداد مخازن زباله شهر مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر در شهر 4500 مخزن زباله نصب شده است.

نجفی تصریح کرد: براساس مطالعات کارشناسی، شهر مشهد به 1500 مخزن زباله دیگر نیاز دارد اما باید توجه داشت که باید بستر برای نصب این مخازن در معابر فراهم باشد.

وی گفت: همچنین به‌ طور معمول مخازن زباله بعد از 5 سال مستهلک شده که باید تعویض شوند.

نجفی تصریح کرد: علاوه بر شناسایی مکان‌های نیازمند به نصب مخازن زباله از سوی سازمان، شهروندان نیز می‌توانند در این زمینه درخواست خود را اعلام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به عقد قرارداد با صنوف پرزباله گفت: به‌ منظور جمع‌آوری پسماند صنوف پرزباله تاکنون 60 قرارداد با این اصناف مانند هتل‌ها، رستوران‌های بزرگ و.... منعقد شده است.

معابر فرعی مکانیزه رفت و روب می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری از 21 دستگاه خودرو و تجهیزات سازمان پسماند گفت: با توجه به اینکه بالابرها نیاز به ماشین‌آلاتی با عرض زیاد دارند، سه دستگاه بالابر با قابلیت نصب خودروهای کم‌عرض به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه در گذشته امکان رفت ‌‌و روب مکانیزه معابر فرعی با عرض کم در شهر وجود نداشت از دو دستگاه خودروی مکانیزه جاروب مخصوص این معابر به صورت آزمایشی و نمونه بهره‌برداری شده است.

نجفی بیان کرد: همچنین در کنار این موارد از دو دستگاه کانال‌شوی، پنج دستگاه نمک‌پاش نیمه‌سنگین، یک دستگاه خودروی رنگ‌آمیزی جداول، یک دستگاه پمپ لجن‌کش سیار، دو دستگاه بیل برف‌روب و یک دستگاه شاسی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از یک دستگاه خودروی فلاسک آسفالت بیان کرد: این دستگاه قابلیت گرم نگه‌داشتن آسفالت مورد نیاز را در دمای مناسب زمان انتقال به محل مورد نظر را دارد که این مهم در افزایش کیفیت آسفالت معابر تاثیرگذار است.

نجفی در ارتباط با نیاز شهر مشهد به تجهیزات و خودروهای حوزه پسماند گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر نیاز شهر مشهد به تجهیزات و خودروهای حوزه پسماند بر‌طرف شده است باید به توسعه خدمات ورود پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از شهرهای کشور در تامین تجهیزات مورد نیاز خود در بخش پسماند به حد استاندارد و معمول نرسیده‌اند اما شهر مشهد در کنار حل این موضوع در اندیشه تامین نیازهای جدید شهروندان است.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول