اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

ساخت جاده آران و بیدگل به گرمسار تسریع شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان خواستار تسریع در عملیاتی شدن احداث جاده ترانزیتی آران و بیدگل به گرمسار تا پایان دولت دهم شد.

ساخت جاده آران و بیدگل به گرمسار تسریع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان: علیرضا ذاکر اصفهانی در جمع مردم آران و بیدگل با اشاره به بهره‌برداری از 70 درصد از مصوبات هیئت دولت طی سه سفر استانی ریاست جمهوری به استان اصفهان، اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که سایر مصوبات باقی مانده از جمله احداث جاده آران و بیدگل به گرمسار تا پایان دولت دهم عملی شود.

وی پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و علم و فناوری در شهرستان آران و بیدگل را از دستاوردهای دولت نهم و دهم عنوان کرد.

استاندار اصفهان افزایش تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان شهرستان، افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی و تخت‌های بیمارستانی، گسترش 25 درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان، گسترش 400 درصدی راه‌های اصلی و روستایی و آزادراه‌ها و افزایش 660 درصدی سطح زیرکشت و تولیدات دامی و زراعی در شهرستان آران و بیدگل را نمونه‌ای از این دستاوردها برشمرد.

ذاکر اصفهانی با اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی تولید فرش ماشینی و اشتغال 13 هزار نفر از مردم آران و بیدگل در این کارخانجات گفت: امروز بخش قابل توجهی از صادرات استان اصفهان را فرش‌های ماشینی این شهرستان تشکیل می‌دهند و وظیفه ما است که برای ارتقا و توسعه این کارخانه‌ها و سرمایه‌گذاری برای احداث کارخانه‌های جدید برنامه‌ریزی کنیم.

وی پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه صنعت و صادرات فرش‌های ماشینی و دستی، آهن‌آلات، زیورآلات، فولاد و پیشرفت‌های علمی و فنی ـ مهندسی و ساخت ابزارآلات دفاعی شامل هواپیما، موشک، بالگرد، زیردریایی و فناوری استفاده از رادارها در استان اصفهان را بسیار ذکر و عنوان کرد: امیدواریم به لطف خداوند و همکاری و اتحاد مردم و مسئولان دولت در راستای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر استان و کشور تلاش صورت پذیرد.

ذاکر اصفهانی اقدامات انجام گرفته در حوزه‌های زیرساختی و تأسیسات زیربنایی در طی این هفت سال را اقداماتی شایسته خواند و افزود: هر چند هنوز محرومیت‌ها در بعضی شهرها و روستاهای استان به چشم می‌خورد، اما این ضعف‌ها و کمبودها تلاش هر چه بیشتر و شبانه‌روزی هیئت دولت را می‌طلبد تا با سرعت بیشتر برنامه‌ها، در این یک سال پایانی دولت به تمامی مشکلات مردم رسیدگی شود.

وی مشکل مسکن را یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم دنیا خواند و افزود: احداث و واگذاری مسکن مهر به مردم کشور از جمله بهترین اقدامات دولت در جهت حل مسئله مسکن جوانان بود که با اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفت تا پایان دولت دهم شاهد شرایط خوبی در بخش مسکن و شهرسازی هستیم.

استاندار اصفهان در ادامه وجود دریاچه نمک و کاروانسرای تاریخی مرنجاب، وجود امامزاده‌های بسیار در شهرستان و به ویژه امامزاده عظیم‌الشأن حضرت محمدهلال‌بن‌علی(ع) را از جمله جاذبه‌های شهرستان آران و بیدگل دانست و افزود: شایسته است با ایجاد تأسیسات زیربنایی بیشتر و احداث مهمانسرا و هتل، فرصت‌های جذب گردشگران و جهانگردان را فراهم کنیم.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه آستان مقدس حضرت محمدهلال‌بن‌علی(ع) از شاخص‌های استان اصفهان در جذب گردشگر مذهبی است، خاطرنشان کرد: نبود حداقل یک باب هتل، زائرسرا و مهمان‌سرا از جمله مهم‌ترین مشکلات شهرستان آران و بیدگل در این بخش است.

وی افزود: آران و بیدگل با 20 جاذبه تاریخی گردشگری، چهار جاذبه طبیعی، شش جاذبه انسان‌ساز در خصوص میراث فرهنگی با مشکل مهم نبود هتل و مهمانسرا روبروست که حل این مشکل در توسعه منطقه نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول