اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط طبیعی اداره‌ کل محیط زیست استان یزد:

برای احداث جاده جایگزین گزوئیه همکاری همه سازمان‌ها لازم است

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی اداره‌ کل محیط زیست استان یزد با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مورد جاده گزوئیه گفت: برای احداث جاده جایگزین به جای گزوئیه همکاری همه سازمان‌ها و نهادها به ویژه راه و ترابری ضروری است.

برای احداث جاده جایگزین گزوئیه همکاری همه سازمان‌ها لازم است
حسن اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار کرد: محیط زیست در مقطع فعلی بیشترین دفاع را از گونه‌های جانوری در مورد احداث جاده گزوئیه داشته است اما از آنجا که مشکل این جاده طولانی شده و تدبیری برای آن صورت نگرفته، به یک چالش تبدیل شده است.
وی افزود: این جاده هم برای مردم و هم برای محیط زیست مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است زیرا جاده گزوئیه از محلی عبور می‌کند که یکی از بهترین زیستگاه‌های پلنگ و یوزپلنگ در کشور است.
اکبری خاطرنشان کرد: آخرین تصمیم در مورد گزوئیه این بود که یک گزینه به عنوان جایگزین به عنوان اولویت از سوی محیط زیست معرفی شد و آن جاده شادکام است.
وی بیان کرد: البته روال قانونی این است که راه و ترابری مصوبه دولت که مسیر بافق ـ کوه‌بنان است را مطالعه کند و گزینه‌ای که هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی و زیست محیطی بهتر باشد را پیگیری و اجرا کند.
اکبری عنوان کرد: گزینه شادکام اکنون گزینه بهتری است و می‌تواند هزینه زیاد هم نداشته باشد و این گزینه در واقع مورد تایید محیط زیست است.
وی بیان کرد: سازمان محیط زیست نیز موافقت خود را با این گزینه اعلام کرده است.
اکبری ادامه داد: ‌محیط زیست بارها مواضع خود را در مورد گزوئیه اعلام کرده و جاده آسفالته و پرتردد هرگز مورد نظر ما نیست و با آن مخالفیم.
وی اظهار کرد: اما اینکه گزینه‌هایی نظیر شادکام به نتیجه برسد، مسلتزم دستگاه‌های مختلف به ویژه راه و ترابری است.
به گزارش فارس، جاده گزوئیه از جاده‌هایی است که از 50 سال پیش و قبل از تبدیل منطقه کوه بافق به منطقه حفاظت شده، جاده‌ای مال‌رو و مورد استفاده اهالی سبزدشت بافق بوده است.
زیرسازی این جاده طی هفته‌های اخیر کشمکش‌های بسیاری میان مردم و محیط زیست و تشکل‌های زیست محیطی ایجاد کرده است.
از یک‌سو مردم این جاده را حق خود دانسته و آن را خواسته 30 ساله خود می‌دانند از سوی دیگر این جاده از میان یکی از بهترین زیستگاه‌های یوزپلنگ و پلنگ به عنوان گونه‌های نادر جانوری در سطح بین‌المللی می‌گذرد.
چند گزینه به جای این جاده معرفی شده اما احداث هیچ‌یک از آنها هنوز به نتیجه نرسیده است و کشمکش‌ها در زمینه هم‌چنان ادامه داد.
احداث این جاده مسیر سبزدشت ـ بافق را 40 کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول