اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی کوهبنان:

احداث جاده کوهبنان ـ زرند ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهبنان با اشاره به اینکه جاده زرند ـ کوهبنان متعلق به معدن زغال‌سنگ است، گفت: اگر مدیران معدن این مسیر را ببندند، برای رفتن از کوهبنان به کرمان و زرند با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

احداث جاده کوهبنان ـ زرند ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، اکبر امیری ظهر امروز در نخستین همایش نام‌آوران فرهیخته کوهبنان، اظهار داشت: این همایش به همت منصور متقی فرماندار کوهبنان برگزار شده است.

وی بیان داشت: داشته‌های کوهبنانی‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، مذهبی و معدنی حائز اهمیت است.

امیری تصریح کرد: کوهبنان از نظر مذهبی و تاریخی دارای مکان‌های بسیاری از مقبره تاریخی خاک آخوند تا روستای "در‌گز" است که باید معرفی شوند.

وی با بیان اینکه 60 درصد از ذخایر زغال‌سنگ استان کرمان در کوهبنان است، اذعان داشت: صنایع جنبی زغال‌سنگ در شهرستان‌های همجوار قرار دارد در حالی که این صنایع جنبی باید در کوهبنان باشد.

امیری با اشاره به کشته شدن کارگران در معادن کوهبنان عنوان کرد: مدفون شدن فرزندان ما در این معادن به علت نبود آموزش‌های لازم، نکات ایمنی کافی و منفعت‌طلبی شخصی بعضی از پیمانکاران است.

وی اظهار داشت: کوهبنان از شهرستان شمالی استان کرمان است، اما در بعضی زمینه‌ها از شهرستان‌های جنوبی هم توسعه کمتری یافته است.

امیری با اشاره به اینکه جاده زرند ـ کوهبنان متعلق به معدن زغال‌سنگ است، گفت: اگر مدیران معدن این مسیر را ببندند، ما برای رفتن از کوهبنان به کرمان و زرند با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

وی بیان داشت: در دور نخست سفر هیئت دولت در سال 86 احداث جاده زرند به کوهبنان تصویب شد که این جاده 40 کیلومتر مسافت بین این دو منطقه را کاهش می‌دهد.

امیری با تاکید بر اینکه جاده زرند ـ کوهبنان باید هرچه سریع‌تر احداث شود، افزود: ساخت این مسیر در حالی هنوز انجام نشده که دولت مدعی است که هیچ طرحی را برای دولت بعدی باقی نمی‌گذارد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول