اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی دانشگاه علمی – کاربردی:

واحدهای استانی از لحاظ نیروی انسانی تقویت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و امور اداری، مالی دانشگاه جامع علمی – کاربردی گفت:‌ واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی – کاربردی از لحاظ نیروی انسانی به شدت تقویت می‌شوند.

واحدهای استانی از لحاظ نیروی انسانی تقویت می‌شوند

محمدحسین حاجیلو در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اگر در گذشته به رشد کمی دانشگاه جامع علمی – کاربردی توجه شده است ما از امسال مصمم هستیم تا رشد کیفی آن را مد نظر داشته باشیم که در این ارتباط واحدهایی ادامه فعالیت می‌دهند که فضای مناسب اعم از تحصیل و کارگاه عملی و همچنین از نیروهای متعهد و متخصص بهره‌مند باشند.

وی تصریح کرد: ما در همین مدت کوتاه مجوز 81 مرکز علمی – کاربردی را به دلیل احراز نشدن شرایط لغو کردیم و با راه‌اندازی سامانه سجاد سعی می‌کنیم صلاحیت علمی و عمومی مدرسان خود را به دقت ارزیابی کرده و برای آنها بعد از کسب صلاحیت حرفه‌ای آی ‌دی کارت صادر کنیم.

حاجیلو خاطر نشان کرد: برخی از مدرسان ما خبره مهارتی هستند و برخی نیز باید از صلاحیت علمی و مهارت مورد نظر برخوردار شده و حداقل با کسب 60 درصد امتیاز بتوانند مجوز تدریس در دانشگاه جامع علمی – کاربردی را پیدا کنند.

این مسئول به بازدید خود از 19 مرکز دانشگاه جامع علمی – کاربردی اشاره کرد و ادامه داد: ضعف‌هایی در این بازدیدها در مراکز آموزشی مشاهده کردیم که برطرف شدن سریع آن را به مسئولان گوشزد کردیم چرا که ما از اردیبهشت ماه امسال بازدیدهای دوره‌ای و کارشناسی خود را از استان‌ها انجام می‌دهیم تا نقاط ضعف برطرف شود.

وی تحقق شعار هر ایرانی یک شغل و یک مهارت را نیازمند همراهی و همدلی همگان دانست و اضافه کرد: مدرک تحصیلی نمی‌تواند صرف اشتغال قلمداد شود بلکه باید این مدرک تحصیلی تبدیل به مهارت شده و به کار و تلاش واقعی منجر شود.

معاون پشتیبانی دانشگاه علمی – کاربردی گفت: ‌ما فقط در سال‌های اخیر مدرک داده‌ایم و از مهارت‌آموزی غفلت کرده‌ایم که در این ارتباط سعی می‌شود این ضعف با کاربردی کردن رشته‌ها برطرف شود.

حاجیلو به مشکل واحدهای استانی از لحاظ نیروی انسانی، امکانات و فضا اشاره کرد و افزود: ما در پست سازمانی دانشگاه‌ها با برخی خلأها روبه‌رو بودیم که از اول مهر ماه واحد استانی در رشته‌های مورد نیاز خود در کنار جذب دانشجو جذب نیروی انسانی متخصص را خواهد داشت که این امر از طریق فراخوان انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کارخانه‌هایی که برای راه‌اندازی رشته‌های علمی – کاربردی اعلام آمادگی کنند ما آماده همکاری و حمایت از آنها هستیم ولی اجباری در این کار وجود ندارد و ما با استانداردسازی حرف و مهارت‌ها سعی می‌کنیم هر کارخانه را به یک مجموعه عظیم دانشگاهی در تربیت نیروی انسانی متخصص تبدیل کنیم.

حاجیلو خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی – کاربردی در حال حاضر برای توسعه رشته‌های جدید و صدور مجوز برای کارخانه‌ها اعلام آمادگی می‌کند تا متناسب با شرایط استان‌ها رشته‌ها و مهارت‌ها تقویت شده و عملیاتی شود.

این مسئول اضافه کرد: براساس آیین‌نامه جدید نظام مهارتی و فناوری که از اواخر سال گذشته ابلاغ شده است ما افزایش تمام رشته‌های تحصیلی و مهارتی، کاربردی را منوط به توانمندی استان‌ها کردیم و از طرف واحد استانی نیز صلاحیت علمی افراد بررسی شده و نسبت به صدور مجوز اقدام می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در قالب سامانه سجاد صلاحیت مدرسان به دو طریق علمی و مهارتی مورد سنجش قرار می‌گیرد و هیچ مدرسی از مهر ماه امسال بدون آی دی کارت و داشتن کد تدریس نمی‌تواند در دانشگاه‌های جامع علمی – کاربردی تدریس کند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول