اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

شربت متادون پسر بچه‌ای را در سراب به کام مرگ فرستاد

خبرگزاری فارس: بر اساس اعلام منابع بیمارستانی پسر بچه 10ساله‌ای به نام امیرحسین بر اثر عوارض ناشی از مسمومیت با شربت متادون جان خود را از دست داد.

شربت متادون پسر بچه‌ای را در سراب به کام مرگ فرستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، پزشکی که جسد بی‌جان این پسر بچه را معاینه کرد، گفت: متاسفانه این پسر بچه دچار ایست قلبی شده و فاقد علایم حیاتی است و نمی‌توان امید به بازگرداندن و احیای آن داشت.

والدین این کودک نیز به خبرنگار فارس گفتند: پسر بچه 10 ساله آنها به اشتباه شربت متادون موجود در خانه را سرکشیده است.

به گفته والدین این کودک این اتفاق در شب روی داده و آنها بعد از انجام معالجات اولیه از سوی پزشک کشیک اورژانس پسر بچه خود را سالم به خانه بردند اما ناگهان وی بیهوش شده و دوباره به بیمارستان منتقل شده است.

این در حالی است که عباسعلی ناصحی رئیس کمیته درمان وزارت بهداشت و درمان تیرماه سال 91 به خبرنگاران گفته بود، تمام مراکز درمان اعتیاد موظف هستند شربت متادون را در شیشه‌های مخصوص دارای «در محافظ کودک» بریزند بنابراین کودک به تنهایی نمی‌تواند در شربت را باز کند و آن را بخورد.

وی با تاکید براینکه مسمومیت اتفاقی با شربت متادون توسط کودک امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: اگر مرکز درمانی در زمینه ریختن شربت در ظرف‌های مخصوص تخلف کرده باشد با آن برخورد می‌شود.

به نظر می‌رسد که باید آموزش‌های لازم در مورد عوارض ناشی از مصرف اتفاقی این شربت جایگزین تریاک در معتادان به خانواده‌های آنها داده شود تا اتفاق مشابه‌ای تکرار نشود.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول