اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

کاهش مرگ‌ومیر نوزادان در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کاهش 12 مرگ‌ومیر نوزادان تازه متولد شده در یک‌هزار تولد در این استان خبر داد.

کاهش مرگ‌ومیر نوزادان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی بعد از ظهر امروز در همایش روز بهورز در سالن همایش‌های مرکز بهداشت این شهر میزان مرگ‌ومیر نوزادان تازه متولد شده در گیلان را حدود 240 مورد در 10 هزار تولد در سال‌های گذشته دانست و اظهار کرد: آمار مذکور اکنون به 12 مرگ نوزاد در یک‌هزار تولد در استان رسیده است.

وی بهداشت را امری فراگیر عنوان کرد و افزود: عوامل بسیاری در توسعه بهداشت جامعه تاثیرگذار هستند.

بهبودی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تنها 30 درصد مشکلات بهداشتی جامعه را می‌تواند برطرف کند، تصریح کرد: ایجاد جامعه سالم نیازمند همکاری شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

وی بر حضور بهورزان در روستاها برای ارائه خدمات بهداشتی در این مناطق تاکید کرد و گفت: بهورزان تمام مناطق گیلان را زیر پوشش دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به برنامه پنج ساله توسعه کشور اشاره کرد و یادآور شد: پزشک خانواده در برنامه مذکور در تمام شهرهای کشور اجرایی می‌شود و این امر نیازمند حمایت وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی و بیمه‌ها است.

این مسئول شاخص‌های بهداشت و سلامت در سال جاری را بسیار بهتر از سال‌های گذشته ذکر کرد و افزود: تلاش کارشناسان، ماماها و پرستاران در کاهش مرگ‌ومیر نوزادان موثر بوده است.

به گفته بهبودی میزان مرگ‌ومیر کودکان زیر 5 سال در گیلان کمتر از 10 مرگ در یک‌هزار تولد است.

وی با تاکید بر جلوگیری از بروز بیماری‌های مزمن، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در جلوگیری از گسترش بیماری‌ها موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سن امید به زندگی در سال 57 در استان را حدود 56 سال اعلام و گفت: سن امید به زندگی در گیلان به 73 سال افزایش یافته و این امر نشان دهنده بهبود کیفیت خدمات بهداشتی است.

وی با اشاره به بازسازی خانه‌های بهداشت در گیلان، ابراز کرد: بازسازی بسیاری از خانه‌های بهداشت در استان به اتمام رسیده است.

بهبودی تعداد خانه‌های بهداشت گیلان را 952 خانه خواند و بیان کرد: خیران در بازسازی و بهسازی خانه‌های بهداشت با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند.

وی نظام درمان کشور را نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها دانست و یادآور شد: بهورزی تنها یک شغل نبوده بلکه فعالیت و تفکر انسانی در عرصه اجتماعی است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول