اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

شناخت فرصت‌ها و تهدیدات لازمه مدیریت صحیح بحران است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی درک موقعیت، شناخت فرصت‌ها و تهدیدات را لازمه مدیریت صحیح بحران دانست.

شناخت فرصت‌ها و تهدیدات لازمه مدیریت صحیح بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمد غفاری در جلسه آموزشی حفاظت و حراست در بحران ویژه بخشداران استان خراسان‌رضوی با اشاره به قرار داشتن جهان اسلام در معرض سه نوع جنگ نرم، سخت و هوشمند، اظهار داشت: کشورهای اسلامی برای پیروزی در این جنگ‌ها باید متناسب با هر یک از این انواع، راهکاری مناسب را اتخاذ کند.

وی جنگ سخت یا فیزیکی را معادل با مفهوم جنگ نظامی دانست و گفت: ترورها و جنگ‌های رخ داده در دهه اول انقلاب اسلامی از مصادیق جنگ سخت هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی در رابطه با ماهیت و تعریف جنگ ‌نرم نیز اظهار داشت: جنگ نرم به مجموعه اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای اطلاق می‌شود که برای تغییر ارزش‌ها، باورها و اعتقادات یک ملت بدون استفاده از زور و خشونت به کار برده می‌شود.

وی سابقه مطرح شدن «جنگ هوشمند» در ادبیات سیاسی دنیا را مربوط به سال 2004 دانست و خاطرنشان کرد: این جنگ که ترکیبی از جنگ نرم و سخت است با بکارگیری تمام توانایی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی مهاجمان صورت می‌پذیرد.

غفاری تصریح کرد: حفظ منافع و امنیت ملی وظیفه اصلی حکومت‌ها در مقابل با این سه نوع تهاجم است.

غفاری باور به قرار داشتن در معرض جنگ هوشمند از سوی مسئولان را نخستین اقدام موثر برای مقابله با آن دانست و گفت: گام بعدی برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت براساس فرصت‌ها و تهدیدات شناسایی شده است.

معاون استاندار در ادامه به ویژگی‌های بی‌نظیر ملت ایران مانند ولایت‌مداری، بصیرت، وحدت و انسجام ملی اشاره و اضافه کرد: باید از این فرصت‌ها و نیز شرایط و رخدادهای روز جهان مانند بیداری اسلامی و برگزاری موفق اجلاس سران نم برای پیروزی در این جنگ و حراست از تمام آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره جست.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول