اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

سران جنبش عدم تعهد با حضور در ایران تهدیدات غرب را بی‌پاسخ گذاشتند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با حضور گسترده در اجلاس عدم تعهد در تهران تهدیدات غرب و تبلیغات سوء آنها را علیه ایران بی‌پاسخ گذاشتند.

سران جنبش عدم تعهد با حضور در ایران تهدیدات غرب را بی‌پاسخ گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سردار محمدرضا نقدی دقایقی پیش در حاشیه اجلاس اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور که در تالار قدس حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با تهدیدات غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی به ایران اظهار داشت: این تهدیدات که امروز از سوی غرب شاهد آن هستیم از روی وحشت و ترس است، آنها تلاش دارند که ایران را کشوری در معرض تهدید نشان دهند تا پیش از اجلاس عدم تعهد تلاش داشتند به گونه‌ای این پیام را به سران کشورهای عضو این جنبش رسانده و مانع از حضور آنها در ایران شوند.

وی افزود: این در حالی است که ما شاهد حضور گسترده کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و به ویژه شاهد حضور سران این کشورها بودیم، دنیا با این حضور به این تهدیدها جواب داد و به واقع سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با حضور در اجلاس تهران تمام تهدیدهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفته و بی‌پاسخ گذاشتند چرا که می‌دانند این تهدیدات تنها جنگ روانی و تبلیغات سوئی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی هنوز فکر می‌کنند که تمام دنیا از آنها وحشت داشته و خیال و تصورات آنها این است که هنوز می‌توانند بر دنیا تسلط داشته باشند در حالی که شرایط در دنیا امروز تغییر پیدا کرده است و باید آنها آرام آرام واقعیت‌ها را بپذیرند.

سردار نقدی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری در ارتباط با سخنان رئیس جمهور مصر در مورد اتفاقات کشور سوریه اذعان داشت: به هر حال کشورهای مختلف نظرهای مختلف دارند، آقای مرسی نیز در این اجلاس فصل مشترک‌های بسیاری را با مواضع ایران و نظام جمهوری اسلامی داشت چرا که بخش اعظمی از صحبت‌های وی با ایران مشترک بود ولی در عین حال بین کشورها اختلاف‌ نظر‌هایی نیز وجود دارد.

وی افزود: مرسی که در حال حاضر رئیس جمهور مصر شده است برخلاف دوره گذشته خواهان تغییر نظام حاکم در سازمان‌های بین‌المللی و خواهان لغو حق وتو است و شاهدیم که این را رسماً اعلام می‌کند.

هم‌چنین وی خواهان تشکیل حکومت فلسطین با مرکزیت بیت‌المقدس بوده و با جدیت این مسئله را مطرح کرده است و این مسائل از جمله فصل‌ مشترک‌های مصر با ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: اعتراف به حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در ایران و مخالفت با بودن بمب‌های اتمی و هسته‌ای در غرب آسیا یا همان خاورمیانه نیز از دیگر مشترکات محسوب می‌شود، یکی از فصل‌مشترک‌های مصر با ایران در مورد سوریه که باید به آن توجه شود این است که مرسی نیز خواهان حل مسئله سوریه از لحاظ سیاسی است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول