اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد:

حضور جوانان در مساجد با بسترسازی فرهنگی محقق می‌شود‌

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید زمینه‌های لازم برای حضور جوانان در مساجد را نیز فراهم کرد و البته معتقدم که این امر، نیازمند بسترسازی و فرهنگ‌سازی است.

حضور جوانان در مساجد با بسترسازی فرهنگی محقق می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدرضا مهرورز ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد مشهد که در تالار همایش‌های صداوسیمای خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام، زمینه‌های تبلیغ دینی مانند عصر حاضر فراهم نبوده است و این در واقع نعمتی است که به برکت خون شهدا و در سایه تدابیر مقام معظم رهبری برای ما فراهم شده و باید از آن بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد:‌ روزی به همراه تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد خدمت آقای امامی‌کاشانی رسیدیم و ایشان تاکید داشتند که باید از فضای کنونی برای تبلیغ دین اسلام بیشترین بهره را برد، زیرا در زمان رژیم شاه، علما را به جرم درس صرف و نحو بازجویی می‌کردند اما امروز در جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های عظیمی برای نشر فرهنگ اسلامی فراهم شده است.

مهرورز عنوان کرد: امروز حدود هزار و 400 امام جماعت، فقط در مدارس کشور فعالیت می‌کنند و می‌توانند با زبانی شیوا و روان مفاهیم اسلامی را برای دانش‌آموزان نهادینه کنند.

وی بیان کرد: یکی از مسائل دیگری که باید مدنظر قرار بگیرد این است که از مسجد تنها نباید به عنوان محلی برای عبادت استفاده کرد، زیرا در حال حاضر می‌توان از شبکه اجتماعی مساجد برای گره‌گشایی از کار مردم استفاده کرد.

مهرورز با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به مردم یادآور شد: حضرت موسی (ع) در مکالمه‌ای با خداوند به ایشان می‌گوید، خداوندا، اگر بنده بودی، چه کاری را در اولویت قرار می‌دادی و خداوند متعال می‌فرمایند، خدمت به خلق.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: باید زمینه‌های لازم برای حضور جوانان در مساجد را نیز فراهم کرد و البته معتقدم که این امر، نیازمند بسترسازی و فرهنگ‌سازی است.

یک عضو شورای شهر مشهد گفت: امروزه کارکرد مساجد تنها منحصر به عبادت نیست، بلکه باید از ظرفیت‌های آن برای گره‌گشایی از مشکلات مردم استفاده کرد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول