اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از سال‌ها پیگیری

چراغ اولین کاوشکده­ علوم و فنون کاشان روشن شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان از افتتاح نخستین کاوشکده علوم و فنون در جنب فرهنگسرای مهر این سازمان خبر داد.

چراغ اولین کاوشکده­ علوم و فنون کاشان روشن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدی نادعلی امشب در جمع خبرنگاران هدف از راه‌اندازی این کاوشکده را ترویج نگرش علمی در زندگی روزمره شهروندان به ویژه دانش‌آموزان، اشاعه­ علوم به زبان ساده، فراهم‌سازی بستر علمی مناسب برای قشرهای مختلف جامعه از طریق آموزش‌های علمی، کاربردی و ایجاد امکان حضور شهروندان در فضاهای علمی به تناسب میزان توانایی و فرصت آنها برشمرد.

وی افزود: کاوشکده­ علوم و فنون دارای بخش‌های مختلفی چون فیزیک و مکانیک، نور و آئینه‌ها، نجوم و ستاره‌شناسی، هوا و فضا و بخش کارگاه خلاقیت و بازی است.

به گفته وی خرید وسایل، تجهیزات، تعمیرات و احداث ساختمان این کاوشکده با هزینه 3500 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری کاشان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان اظهار داشت: کاوشکده­ علوم و فنون یکی از کاوشکده‌هایی است که در راستای توسعه فرهنگ شهروندی در قالب گسترش کمی و کیفی خدمات علمی و فرهنگی به عموم شهروندان ایجاد شد.

نادعلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه علوم و فنون با گستردگی بسیار در زندگی مردم درهم آمیخته، با راه‌اندازی این کاوشکده در حقیقت علم در دسترس مردم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند فارغ از اینکه چه سطحی از اطلاعات تخصصی و تحصیلی دارند از نزدیک با علم ارتباط برقرار کنند و تأثیر آن را در زندگی خود ببینند.

در حال حاضر فرهنگسراهای مهر و معراج، خانه‌های فرهنگ سلامت، شهروند، کودک، فرهنگخانه­ آیت‌الله مدنی(ره) و کاوشکده­ی علوم و فنون با حمایت‌های سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در حال فعالیت است.

 انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول