اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان خبر داد

برگزاری کارگاه روش‌های ارزیابی وضعیت تغذیه ورزشکاران

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی گروه هدف شامل کارشناسان تغذیه و تربیت بدنی و علاقه‌مندان به تحقیق در عرصه تغذیه ورزشی با روش‌های مختلف ارزیابی تغذیه‌ای است.

برگزاری کارگاه روش‌های ارزیابی وضعیت تغذیه ورزشکاران

پویا دانشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: وضعیت تغذیه‌ای تاثیری قابل توجه بر سلامتی و عملکرد ورزشکاران دارد و در حال حاضر روش‌های متعددی برای ارزیابی شرایط تغذیه‌ای وجود دارد و آگاهی از مزایا و محدودیت‌های هر یک از این روش‌ها برای انجام یک بررسی و ارزیابی تغذیه‌ای توسط تمامی متخصصان حوزه‌های مختلف تغذیه و تربیت‌بدنی، ضروری است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این با ترکیب کردن روش‌های گوناگون، دقت و صحت ارزیابی‌های ما را در مورد وضع تغذیه‌ای ارتقا می‌دهد.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: لازم به ذکر است برای داشتن درک مناسبی از نتایج به دست آمده در ارزیابی‌های تغذیه‌ای ورزشکاران، نخست باید آگاهی مقدماتی از تغییرات در شاخص‌های بیوشیمیایی، فیزیولوژیک و آناتومیک مرتبط با عملکرد ورزشی کسب کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی گروه هدف شامل کارشناسان تغذیه و تربیت بدنی و علاقه‌مندان به تحقیق در عرصه تغذیه ورزشی با روش‌های مختلف ارزیابی تغذیه ای است.

دانشور با تاکید بر مهم‌ترین روش‌های ارزیابی تغذیه‌ای مورد بحث در این کارگاه اضافه کرد: روش‌های ارزیابی دریافت غذایی،  تن سنجی،  شاخص های بیوشیمیایی در ارزیابی وضع تغذیه‌ای ورزشکاران و ارزیابی‌های بالینی وضع تغذیه ورزشکاران را از مهم‌ترین روش‌های ارزیابی تغذیه‌ای دانست.

وی ادامه داد: این چهار روش برای ارزیابی تغذیه‌ای در تمامی گروه‌های جامعه نیز کاربرد دارد، اما در این کارگاه تلاش می‌شود نحوه استفاده از هر یک از این روش‌ها را در ورزشکاران مورد بررسی قرار داد.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در پایان گفت: هر یک از این بخش‌ها به حدود 45-30 دقیقه زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول