اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه استان قم در نشست خبری با خبرنگاران ـ 2:

حوزه‌های علمیه تعطیل‌بردار نیستند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: حوزه‌های علمیه با وجود تعطیلی کلاس‌ها در برخی فصول، فعالیت علمی و تبلیغی خود را هیچ‌گاه تعطیل نمی‌کنند.

حوزه‌های علمیه تعطیل‌بردار نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال پیش از ظهر امروز در نشست خبری مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در محل انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار کرد: ساختار تشکیلاتی حوزه از امور کلانی است که بر عهده شورای عالی حوزه‌های علمیه گذاشته شده است.

وی افزود: مدیر حوزه‌های علمیه از اعضای این شورا محسوب می‌شود و تغییر ساختارها نیز در این شورا تعیین می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه مدیریت جدید حوزه‌ها نیز به مصوبات این شورا پایبند است گفت: هر زمان که این شورا تصمیم به تغییر ساختار حوزه‌ها بگیرد این تصمیمات عملی خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه بیان داشت: شورای سیاست‌گذاری تبلیغ حوزه به همین منظور تشکیل شده است.

فرخ‌فال ادامه داد: در شورای سیاست‌گذاری تبلیغ اساس‌نامه مربوطه به تصویب رسید و به محضر مقام معظم رهبری و سایر بزرگان ارسال شد که مورد تمجید رهبری نیز قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان قم از تشکیل ستاد اجرایی تبلیغ در حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: این ستاد با حضور معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و نمایندگان نهادهای اعزام مبلغ تشکیل شده و بازوان فکری آن شامل هشت کمیته هستند که در ابعاد مختلف فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: در ستاد اجرایی مصوباتی صورت می‌گیرد که بر اساس اصول شورای سیاست‌گذاری تبلیغ به اجرا در خواهد آمد.

فرخ‌فال با بیان اینکه در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق مراکز اعزام مبلغ در سامانه نرم‌افزاری تبلیغ عملیات اعزام را انجام می‌دهند گفت: آیت‌الله حسینی‌بوشهری دستور داده است که جلسات شورا فعال‌تر از گذشته تشکیل شده و این حرکت صحیح که مورد تایید شورای عالی، بزرگان حوزه ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد ادامه یابد.

مدیر حوزه علمیه استان قم خاطر نشان کرد: ستاد اجرایی از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و شورای سیاست‌گذاری نیز از سه سال گذشته مشغول به فعالیت است.

وی در رابطه با تعطیلات حوزوی گفت: دروس مختلف ممکن است تعطیل شوند اما فعالیت‌های حوزوی طلاب و اساتید در همه روزها کاملاً مشهود است به طوری که حتی در فصل تابستان نیز فعالیت‌های علمی اساتید به شهرهای دیگر منتقل شد.

فرخ‌فال با اشاره به اردوهای ویژه طلاب در شهرهای مختلف ایران تصریح کرد: روحانیت تعطیلی ندارد هر چند ممکن است کلاس‌های درس برای مدتی تعطیل شوند اما نقش‌آفرینان حوزه‌های علمیه اعم از طلاب، اساتید و مراجع تقلید هیچ‌گاه فعالیت خود را تعطیل نمی‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه مدیریت جدید حوزه‌های علمیه دستوری مبنی بر انتشار وسیع اخبار حوزه علمیه صادر کرده است گفت: خبرگزاری افق حوزه در روزهای آینده به عنوان موثق‌ترین کانال ارائه اخبار فعالیت خود را پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس چارچوب‌های جدید قرار است مدیران مختلف حوزه‌های علمیه فعالیت بیشتری در خصوص انتشار اخبار فعالیت‌های خود داشته باشند.

فرخ‌فال با اشاره به تحصیل 16 هزار طلبه در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه گفت: هزار نفر از این تعداد در قم مشغول به تحصیل خواهند شد زیرا با وجود تقاضای چند هزار نفری برای تحصیل در قم به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم پذیرش همه آنها امکان‌پذیر نبود.

مدیر حوزه علمیه استان قم از فعالیت 32 مدرسه علمیه سطح یک آموزشی در قم خبر داد و افزود: باید شرایطی فراهم شود که امکان پذیرش تمام افراد متقاضی سطح یک در قم امکان‌پذیر باشد اما هم‌اکنون چنین شرایطی فراهم نیست بنابراین نظام جمهوری اسلامی باید این مهم را مدنظر داشته باشد.

وی ادامه داد: در سراسر کشور نیز حدود 400 مدرسه علمیه به پذیرش طلاب حوزوی مشغول هستند و فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را پیگیری می‌کنند.

فرخ‌فال در ادامه با تاکید بر بهره‌گیری از فناوری روز در بحث آموزش خاطر نشان کرد: در حال حاضر مدیریت حوزه‌های علمیه یعنی ستاد مرکزی مجهز به سیستم اتوماسیون اداری شده و تمام مکاتبات را در این قالب انجام می‌دهد ضمن اینکه مدیریت استان قم نیز اتوماسیون یکپارچه را ایجاد کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه عملیات آموزشی و سایر خدمات حوزه‌های علمیه از طریق برنامه‌های نرم‌افزاری نجما و نجاح صورت می‌گیرد گفت: در سال تحصیلی جدید، تمام بخش‌های جدید آموزشی به تصویب شورای عالی حوزه‌های علمیه رسیده و در بعضی از سطوح عملیاتی خواهد شد ضمن اینکه بقیه بخش‌ها نیز به تدریج جایگزین خواهند شد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی سطوح عالی حوزه‌های علمیه و تصویب آن در سال گذشته افزود: این طرح از نیم سال تحصیلی سال گذشته به اجرا درآمد و بر اساس آن حضور طلاب در کلاس‌های درس الزامی خواهد بود و حداقل نمره قبولی نیز 12 خواهد بود اما کسانی که نتوانند در کلاس‌ها شرکت کنند باید حداقل نمره 16 را کسب کنند.

فرخ‌فال با بیان اینکه این طرح در پایه‌های هفت تا 10 حوزه اجرا شده است عنوان داشت: تمام مراحل امتحانات نیز در دو نیم‌سال به مدیریت حوزه علمیه استان قم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول