اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

46 درصد خانه‌های روستایی اردبیل بی‌دوام یا کم دوام هستند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: تنها 46 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان اردبیل کم دوام یا بی‌دوام هستند.

46 درصد خانه‌های روستایی اردبیل بی‌دوام یا کم دوام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو صبح امروز در جمع دست‌اندرکاران بنیاد مسکن شهرستان اردبیل اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها و شاخص‌های تعیین شده 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان اردبیل در سال‌های اخیر مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی بیان داشت: دولت نهم و دهم در حد توان خود در این کار ورود کرده و حتی توانسته است بیش از نیمی از واحدهای مسکونی روستایی را با مهندسی و معماری مناسب مقاوم سازی کند.

این مسئول اضافه کرد: مابقی کار را نیز  دولت‌های بعدی باید به سرعت انجام دهند تا در چشم‌انداز نظام در سطح استان و حتی کشور خانه کم دوام و بی‌دوام در روستاها نداشته باشیم تا تلفات و خسارات حوادث زلزله نیز به حداقل برسد.

کمک 218 میلیارد تومانی مردم اردبیل به زلزله‌زدگان

بیگدلو در بخش دیگری از سخنان خود بحث زلزله اخیر در اهر، ورزقان و هریس را یادآور شد و گفت: در این زلزله مهیب نیروهای امدادی و اکیپ‌های خدمات‌رسان ما حتی زودتر از آذربایجان شرقی در منطقه حاضر شدند و با سرعت عمل فوق‌العاده سعی کردند در همان ساعات اولیه به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند.

وی از حضور اکیپ‌های اورژانس، هلال احمر، حتی پزشکی قانونی، خون‌گیری با تجهیزات و امکانات مدرن و دامنه‌دار خبر داد و گفت: حجم عظیم خسارات وارد شده به مناطق روستایی سبب شد بتوانیم بخشی از نیروهای پشتیبانی خود را نیز برای آواربرداری و ساختمان‌سازی به عنوان استان معین به منطقه ارسال کنیم.

این مسئول بیان داشت: در مجموع مردم خیرخواه اردبیل 18 میلیارد تومان کمک غیرنقدی داشتند و از طرف دستگاه‌ها و مجموعه‌های اداری و دولتی نیز یک میلیارد و 111 میلیون تومان به زلزله‌زدگان و حادثه‌دیدگان سه شهر یاد شده کمک شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون عمرانی استاندار اردبیل در پایان با بیان اینکه سه استان زنجان، همدان و اردبیل به عنوان استان‌های معین در بحث کمک‌رسانی پیشتاز بودند، افزود: با توجه به اینکه شهرستان اهر به استان اردبیل نزدیک است کار بازسازی و امدادرسانی به این شهرستان بر عهده استان اردبیل گذاشته شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول