اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فومن:

راه ارتباطی 4 روستای فومن همچنان قطع است

خبرگزاری فارس: فرماندار فومن گفت: به دلیل بروز سیل اخیر در فومن راه ارتباطی روستاهای سیخ‌بن‌، چپول‌کش‌، چپول درفشه و کمال‌محله این شهرستان همچنان قطع است.

راه ارتباطی 4 روستای فومن همچنان قطع است

اسماعیل قربانزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون فومن با سه مرحله سیل مواجه بوده است، اظهار کرد: مرحله نخست سیل در فروردین ماه رخ داد که در این حادثه پنج فقره پل، چند واحد مسکونی، مزارع کشاورزی و سایت بزرگ آبرسانی باغبانان فومن به میزان 14 میلیارد تومان دچار خسارت شدند.

وی افزود: در این سیلاب به دلیل آنکه در فصل کشاورزی قرار داشتیم تعدادی از سر دهنه‌های آبیاری تخریب شد که بلافاصله با سه دستگاه بولدوزر سر دهنه‌ها ترمیم شد.

این مسئول وقوع دومین سیل را در تیرماه امسال عنوان کرد و گفت: سیل در مناطق ماسوله رودخان، کمال‌محله و گشت رودخان با طغیان رودخانه‌‌ها صورت گرفت که پل‌های عبور و مرور که تعدادی به صورت دستی ساخته شده بود تخریب شدند و بالغ بر 4 میلیارد تومان خسارت وارد آمد.

وی با بیان اینکه سیل اخیر فومن در مناطق ماسوله رودخان، گشت رودخان، کمال‌محله و قلعه‌رودخان صورت گرفته است، اذعان کرد: خسارت این سیل به مناطق بالغ بر 2.5 میلیارد تومان برآورد شده و اکنون راه ارتباطی روستاهای سیخ‌بن، چپول کش، چپول درفشه و کمال محله قطع است.

به گفته قربانزاده، ستاد بحران استان و شهرستان فومن با به‌کارگیری امکانات در حال پاکسازی راه ارتباطی مناطق آسیب‌دیده هستند.

وی با بیان اینکه ترمیم و برگرداندن مناطق سیل‌زده به شرایط عادی نیازمند امکانات و تجهیزات است، خاطرنشان کرد: تورگابیون، چهار دستگاه بولدوزر D8، تیر آهن و مبلغی اعتبار برای راه‌اندازی موقت عبور و مرور مردم این مناطق نیاز است که موارد مذکور به حوزه معاونت عمرانی استانداری گیلان منعکس شده و منتظر اقدام‌های آنها هستیم.

فرماندار فومن این شهرستان را توریستی خواند و تصریح کرد: مسافران بسیاری در این شهرستان حضور دارند، از این رو بهبود شرایط آن ضروری‌تر است.

وی ابراز کرد: از عید فطر تا 12 شهریور جاری 360 هزار مسافر و گردشگر وارد فومن شده‌اند و در آستانه بازگشایی مدارس برطرف شدن مشکلات سیل‌زدگان و بازگشایی محل‌های تردد مردم ضروری است که هرچه سریع‌تر باید این مناطق مورد بازسازی و پاکسازی قرار گیرند.

قربانزاده از حضور و آمادگی نیروی انتظامی شهر، ستاد بحران فرمانداری فومن و دستگاه‌های عمرانی در مناطق سیل‌زده برای کمک‌رسانی خبر داد.

وی یادآور شد: مسافران تا اطلاع ثانوی از قرار گرفتن در جوار رودخانه‌های موجود فومن از جمله ماسوله رودخان، گشت‌رودخان، قلعه رودخان و فوشه خودداری کنند.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول