اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس در جلسه شورای اداری قم ـ 2:

اصلاحات در سوریه نباید به وسیله اسلحه صورت گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به انجام اصلاحات در سوریه عقیده دارد اما این امر نباید به وسیله سلاح و کشتار مردم بی‌گناه باشد.

اصلاحات در سوریه نباید به وسیله اسلحه صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان قم که پیش از ظهر امروز در استانداری قم برگزار شد با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران با وجود تمام فشارهای خارجی اظهار کرد: حضور 120 کشور و سران تأثیرگذار در نشست نم در تهران بسیار چشمگیر بود.

وی سخنان رهبری را در این اجلاس بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: برگزاری چنین نشستی در ایران سرمایه عظیمی برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: دشمنان ایران به ویژه رژیم صهیونیستی دلواپسی زیادی از تحولات منطقه‌ای دارند، زیرا اسرائیل در حال منزوی شدن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند که فشارها را بر ملت ایران افزایش دهند گفت: اخیراً رئیس جمهوری آمریکا فرمان دیگری در این زمینه صادر کرد اما این موارد بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

وی اقتصاد را مسئله کانونی تهاجم دشمنان به جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: آنها سعی می‌کنند تا از میزان تأثیرگذاری ایران بر کشورهای منطقه بکاهند و سخنان تندتر آنها نیز پیوستی برای افزایش فشارهای اقتصادی است.

لاریجانی با بیان اینکه امت اسلام حرکت رو به جلو را آغاز کرده است افزود: در سوریه نیز دشمنان به ایده کودکانه خود در به سرانجام رساندن سریع شورش‌ها پی برده‌اند ضمن اینکه ایران به اصلاحات در این کشور عقیده دارد اما این امر نباید به وسیله سلاح و کشتار مردم بی‌گناه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسئله سوریه را امری تأثیرگذار در سطح منطقه دانست و گفت: راهبردهای اقتصادی ایران باید با توجه به این شرایط تعیین شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران اکنون به دنبال کارهای زودبازده هستند گفت: این امر خطرناک است زیرا تورم را افزایش می‌دهد بنابراین این مسئولان دولتی باید اعتماد آنها را جذب کنند تا سرمایه‌ها به بخش‌های معقول منتقل شود.

لاریجانی با بیان اینکه افزایش نقدینگی در کنار کاهش تولید موجب تورم در جامعه می‌شود گفت: تحریم‌ها آخرین حربه دشمنان جمهوری اسلامی هستند و آنها اهداف متعددی را در این زمینه دنبال می‌کنند هر چند انرژی هسته‌ای را بهانه قرار داده‌اند.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر خودکفایی کشور در محصولات کشاورزی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دو دولت قبلی این فکر را مطرح کردند و اکنون این بسترها فراهم شده اما برخی اشتباهات به این ظرفیت داخلی لطمه می‌زند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داده‌اند افزود: همه اقشار جامعه باید این رهنمودهای رهبری را مورد توجه قرار دهند.

لاریجانی ابراز داشت: ظرفیت‌های مردمی اقتصاد باید افزایش یابد، یعنی تا آنجا که امکان دارد باید زمینه حضور مردم در بسترهای مختلف صنعتی، زیارتی و کشاورزی فراهم شود ضمن اینکه بخش فرهنگ و هنر نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نرخ‌گذاری گندم در داخل کشور اشتباه بوده است ابراز کرد: در این صورت مجبور به واردات خواهیم بود که این مسئله با اقتصاد مقاومتی مغایر است.

لاریجانی خودکفایی در محصولات استراتژیک کشاورزی را یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید از ایده افراد نخبه در این زمینه استفاده کرده و طرح‌های نو را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع کشور به صورت تقلیدی عمل می‌کنند گفت: استفاده از ابتکارات درونی شاخصه سوم اقتصاد مقاومتی است ضمن اینکه انتخاب و اولویت‌های ما نباید تنها توجه به پروژه‌های عمرانی باشد زیرا این امر باید متناسب با تولید صورت گیرد.

وی با تاکید بر رونق تولید داخلی به عنوان یک اصل در اقتصاد مقاومتی بیان داشت: سرمایه‌ها باید در جایی به کار گرفته شوند که رونق تولید را در پی داشته باشند بنابراین محور کار در همه بخش‌ها باید توسعه تولید داخلی باشد.

لاریجانی با بیان اینکه فهم درست از اقتصاد مقاومتی باید توسط تغییر رفتارها صورت گیرد عنوان داشت: ظرفیت‌های مهم تولیدی در قم وجود دارد که راهکارهای فراگیر کردن آنها باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: تسهیلات بانکی در برخی پروژه‌ها مانند ساخت مسکن وضعیت خوبی داشته اما در بخش صنعت این مسئله با ضعف همراه بوده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول