اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:

عدم بهر‌ه‌برداری از سنگ‌های قیمتی عامل عدم صادرات است

خبرگزاری فارس: معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: نبود صادرات در سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی همدان ناشی از عدم بهر‌ه برداری از معادن سنگ‌های قیمتی است.

عدم بهر‌ه‌برداری از سنگ‌های قیمتی عامل عدم صادرات است
سیدعلی اصغر اولیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وجود معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در همدان اظهار کرد: رز کوارتز جزء سنگ‌های نیمه قیمتی است که گواهی کشف گرفته و اکنون نیز مراحل بهره‌برداری را طی می‌کند.
وی بیان داشت: سنگ‌های قیمتی همدان شامل اندولوزیت، رز کوارتز، گارنت، تورمالین و سیلمانیت می‌شود که هنوز در مرحله گواهی کشف هستند و هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند.
معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه تاکنون در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی همدان صادراتی وجود نداشته است، ادامه داد: سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی هنوز مورد بهر‌ه‌برداری قرار نگرفته‌اند چرا که نتوانسته‌ایم در این زمینه تولیدات مناسبی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در استان همدان چهار معدن سنگ قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد، اظهار داشت: برای بهر‌ه‌برداری از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نیازمند کارخانه‌های عظیمی هستیم که این امر مستلزم سرمایه‌گذاری‌های فراوانی است.
اولیایی با اشاره به ویژگی سنگ کوارتز نیز گفت: سنگ کوارتز مانند سیلیس بود و حالت صورتی رنگ دارد که موارد مصرف آن برای اشیای تزئینی مانند تسبیح و انگشتری است.
وی در پایان سخنانش در خصوص صادرات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از همدان به دیگر مناطق گفت: سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی همدان از جایگاه مناسبی در سطح جهان برخوردار نیست و با عدم تولید در این زمینه صادراتی نیز در این خصوص صورت نمی‌گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول