اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس:

شیراز مرکز تجارت سنگ‌های قیمتی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس گفت: مذاکراتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صورت گرفته است که بر اساس آن شهر شیراز به عنوان مرکز تجارت سنگ‌های قیمتی کشور تعیین شود.

شیراز مرکز تجارت سنگ‌های قیمتی کشور می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدتقی زمانیان، بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان فارس، اظهار داشت: با توجه به امتیازات و توانائی‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، باید سرمایه‌گذاران و علاقمندان به تولید را به این منطقه هدایت کرد.
وی همچنین با اشاره به صنعت جدید و نوپای فرآوری سنگ‌های قیمتی، گفت: رشته گوهرشناسی و صنعت گوهرتراشی قابلیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت دارند و ما در استان فارس باید به صورت ویژه به این صنعت توجه کنیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس ادامه داد: مذاکراتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صورت گرفته است که بر اساس آن شهر شیراز به عنوان مرکز تجارت سنگ‌های قیمتی کشور تعیین شود.
زمانیان افزود: در همین راستا، به زودی موزه سنگ‌های قیمتی در شیراز برپا و این مرکز فرهنگی، توجه بیشتر به سنگ‌های قیمتی و آشنایی مردم با این صنعت را موجب می‌شود.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در پیشرفت این صنعت، آموزش علمی گوهرشناسی است که باید با مشارکت سازمان‌هایی مانند فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی، امکان آموزش همگانی آن را فراهم آورد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس با اشاره به ارتباط مناسب فارس با تمام مناطق کشور و همچنین تعامل گسترده با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، ابراز امیدواری کرد که با گسترش این صنعت نوپا در استان فارس، بتوان اشتغال قابل توجهی را ایجاد کرد و تولید ثروت ملی را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
این مسئول همچنین ابراز داشت: زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، ظرفیت مناسبی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال فراهم کرده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول