اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد:

برپایی نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی در قم

خبرگزاری فارس‌: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در قم خبر داد.

برپایی نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ یونس عالی‌پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان قم ظرفیت بسیار بالایی در زمینه تولید و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی دارد.
وی با اشاره به اینکه از قم به عنوان یکی از مراکز تولید و فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور یاد می‌شود، افزود: در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برگزاری نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی استان قم در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه این نمایشگاه از صبح فردا به صورت رسمی افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی قم تا روز جمعه برپا خواهد بود.
وی به ساعت بازدید از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در ساختمان انجمن مدیران صنایع واقع در بلوار 15 خرداد نبش کوچه 39 در دو نوبت صبح و عصر پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.
عالی‌پور اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، انجمن حمایت از زندانیان، سازمان نظام مهندسی معدن و موسسه خیریه نواندیشان کارآفرینی را از جمله نهادهای مشارکت‌کننده در برپایی این نمایشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: هنرمندان قمی در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در زمینه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در معرض دید عموم بازدید‌کنندگان قرار می‌دهند.
وی ارائه عملیات فرآوری و تراش انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی را از دیگر بخش‌های جذاب این نمایشگاه عنوان کرد.
بر اساس این گزارش کار تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در کشور ما دارای قدمتی چند‌ هزار ساله است و استان‌هایی نظیر خراسان رضوی و قم که دارای معادن سنگ‌های قیمتی هستند در این عرصه سابقه‌ای دیرینه دارند.
طی سال‌های اخیر نیز با گسترش و توسعه استفاده از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در کارهای هنری، بحث اشتغال‌زایی در این بخش نیز مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و ما شاهد هستیم که حمایت‌های خوبی در این خصوص از فعالان عرصه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی صورت گرفته است و برپایی نمایشگاه‌ها نیز اقدامی در همین راستا به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول