اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان صداوسیما:

شهید قدوسی مصداق بارز ولایتمداری بود

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان صداوسیما گفت: شهید آیت‌الله قدوسی مصداق بارز ولایتمداری و ظلم‌ستیزی بود.

شهید قدوسی مصداق بارز ولایتمداری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی ظهر امروز در یادواره گرامیداشت شهید آیت‌الله قدوسی و 14 شهید روحانی و طلبه نهاوند، شهید آیت‌الله قدوسی را یکی از یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) خواند و اظهار داشت: این عشق و علاقه به قدری بالا بود که همه زندگی آن شخصیت ارزشمند را تحت شعاع خود قرار داده بود.

وی ادامه داد: سپردن مسئولیت سنگین و حساس دادستانی کل کشور به شهید قدوسی توسط حضرت امام خمینی(ره) نشان از اوج ایمان و از خودگذشتگی و ظلم‌ستیزی شهید قدوسی بود که همین امر موجب اعتماد امام راحل به ایشان شده بود.

مشاور رئیس سازمان صداوسیما افزود: شهیدان قدوسی و شهید آیت‌الله حیدری آئینه تمام‌نمای ولایتمداری بودند و شهرستان نهاوند باید به این دلیل بر خود ببالد.

وی بهره‌گیری از آثار و اندیشه‌های شهیدان آیت‌الله قدوسی و حیدری را برای نسل جوان ضروری دانست و بر لزوم توجه به این مهم تأکید کرد.

امام جمعه نهاوند نیز ساده‌زیستی، حق‌گویی، دشمن‌شناسی، نظم در کارها را از ویژگی‌های شخصیتی شهید قدوسی دانست.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی خدمت در سنگر قضاوت را خطیر و حساس برشمرد و افزود: در زمان اوایل انقلاب که تلاش مستمر گروهک‌ها و منافقان در ایران اسلامی به اوج خود رسیده بود قبول این مسئولیت نشان‌دهنده ایمان درونی و هدف برای رضای خدا در وجود شهید قدوسی بود که موجب شد تا با تدوین احکام قضایی با همکاری شهید دکتربهشتی و تقدیم آن به مجلس برای تصویب خدمات ارزشمندی را به نظام اسلامی ایران بنمایند.

فرماندار نهاوند نیز برگزاری یادواره‌های شهدا را موجب غنای فرهنگی و معنوی در جامعه دانست و اظهار داشت: نهاوند مهد پرورش عالمان فرزانه و طراز اولی چون آیت‌الله شیخ علی‌اکبر و محمد نهاوندی و صدها عالم جلیل‌القدر دیگری است که همانند ستارگان در دل شب برای هدایت معنوی و نشان دادن مسیر صحیح زندگی به نسل جوان می‌درخشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا شهید آیت‌الله قدوسی را یکی از طراحان و تدوین‌گران قوانین اسلامی در دستگاه قضایی خواند و افزود: خدمات ارزشمند ایشان به دستگاه قضایی ماندگار و جاویدان است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول