اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

بیش از 38 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: 38 میلیون و 182 هزار دلار کالا در سال جاری از طریق گمرک همدان صادر شد.

بیش از 38 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: 38 میلیون و 182 هزار دلار کالا در سال جاری از طریق گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شد.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات معادل 60 هزار تن بوده است، تأکید کرد: این کالاها به کشورهایی چون عراق، ترکمنستان، گرجستان، عمان، امارات، اسپانیا، اوکراین، ترکیه، پاکستان، ارمنستان، انگلستان، قطر، ایتالیا، کویت، هلند، روسیه، قزاقستان و دانمارک صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: از این میزان صادرات، 9 میلیون و 275 هزار دلار کالا در بخش صنعت بوده که معادل 25 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: 16 میلیون و 422 هزار دلار کالا نیز در بخش کشاورزی صادر شده که معادل 43 درصد از کل صادرات را به نام خود ثبت کرده است.

فرشچی‌موحد با بیان اینکه 10 میلیون و 734 هزار دلار کالا در بخش صنایع دستی صادر شده است، افزود: این میزان معادل 28 درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی یک‌میلیون و 729 هزار دلار کالا نیز در بخش مواد شیمیایی صادر شده که معادل 4.5 درصد از صادرات استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأکید کرد: میزان 21 هزار دلار کالا نیز در بخش معدن صادر شده که معادل نیم درصد از صادرات استان را به نام خود ثبت کرده است.

وی گفت: در مردادماه امسال 7 میلیون و 724 هزار دلار به وزن 17 هزار و 145 تن صادرات کالا از گمرک استان صورت گرفته است.

فرشچی‌موحد در پایان سخنانش ابراز داشت: لازم به ذکر است طی این مدت 7 میلیون و 459 هزار دلار به وزن یک هزار و 542 تن کالا از گمرک استان وارد همدان شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول