اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

برای تکمیل کارخانه سیمان خلخال خوش‌بین نیستم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ برای تکمیل و راه‌اندازی کارخانه سیمان خلخال در آینده نزدیک و حتی میان مدت خوش‌بین و امیدوار نیستم.

برای تکمیل کارخانه سیمان خلخال خوش‌بین نیستم

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از 10 سال پیش عملیات احداث کارخانه سیمان به همت بخش خصوصی آغاز شده که قرار بود با 70 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 49 میلیون یورو تسهیلات ارزی این کارخانه به سرانجام برسد.

وی به دو مشکل پیش آمده در پیش‌روی تکمیل این پروژه اشاره کرد و یادآور شد:‌ تسطیح محل کارخانه و نصب دستگاه‌ها انجام شده و سوله نیز در حال احداث است ولی پیشرفت کافی و قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خاطرنشان کرد: بعد از 10 سال پیشرفت 30 درصدی این پروژه اصلاً مطلوب و رضایت‌بخش نیست در حالی که مالک پروژه علت توقف و کندی اجرای آن را پرداخت نشدن تسهیلات ارزی و تحریم‌ها در خرید تجهیزات و امکانات می‌داند.

جعفری بنه خلخال گفت: ما سعی کردیم مشکلات دریافت تسهیلات ارزی این کارخانه را از طریق مدیرعامل بانک ملی و صندوق توسعه ملی برطرف کنیم ولی به نظر می‌رسد صاحب این کارخانه با بهانه‌جویی‌های مختلف سعی دارد در این روند خلل ایجاد کند.

وی ادامه داد: به رغم این مشکلات سعی شده است آرام آرام تجهیزات با پرداخت تسهیلات ارزی وارد کشور شود ولی زیاد خوش‌بین به تکمیل این پروژه در سال‌های آینده نیستم.

این نماینده مجلس در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل کارخانه سیمان را تنها کارخانه حوزه صنعت و کار‌آفرینی فراگیر در این شهرستان توصیف کرد و اظهار داشت: با تکمیل این کارخانه 500 نفر اشتغال مستقیم و یک هزار و 500 نفر نیز به صورت غیر‌مستقیم وارد چرخه اشتغال شده و این کارخانه منجر به توسعه منطقه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول