اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس مرکز هیئت‌های امنای دانشگاه‌های کشور:

اقتصاد مقاومتی بنیان اقتصاد پویاست

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و رییس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه دانشگاه‌های کشور گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصادی پویاست که بر مبنای دانایی بنیان گذاشته خواهد شد.

اقتصاد مقاومتی بنیان اقتصاد پویاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، مهدی ایرانمنش در نشست بررسی سیاست‌های راهبردی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: هرچند تحریم‌ها و زلزله اخیر در استان آذربایجان‌شرقی بار مالی سنگینی دارد اما با تلاش همگانی مردم و مسئولان به سرانجام مطلوب خواهد رسید که این اقدام، اقدامی انقلابی و اسلامی بود.

وی با قدردانی از پیشرفت‌های خوب دانشگاه محقق اردبیلی اطلاع از پیشرفت‌های هر دانشگاه را یکی از مزایای اتاق فکر وزارت دانست.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دنبال تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که ابرقدرت‌ها به دلیل اعتقادات و اصول ملت ایران تحمیل می‌کنند باید فرهنگ مقاومتی تقویت شود که در راستای تحقق این امر سلسله‌ نشست‌هایی را تحت عنوان "اقتصاد مقاومتی برای اقتصاد بومی" خواهیم داشت.

ایرانمنش افزود: دشمن ما به دلیل اینکه نمی‌خواهد در سلطه ابرقدرت‌ها هضم شود پس باید فرهنگ و زندگی بومی خود را تقویت کند، از این رو باید مدل خاص اقتصاد بومی متناسب با ملت ایران تدوین شود.

وی با اشاره به تجربیات دفاع مقدس در مورد دلیل پیروزی مردم در دفاع مقدس تأکید کرد: در جریان دفاع مقدس اعتماد و فرهنگ مقاومتی ملت ایران سبب پیروزی شد و ما اکنون باید این فرهنگ مقاومتی را در اقتصاد پیاده کنیم زیرا بعد از جنگ تحمیلی مقداری از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم و مشکلاتی برای ملت ایران به وجود آمد زیرا از مدل‌هایی استفاده می‌شود که با فرهنگ ما سنخیتی ندارد.

ساداتی‌نژاد معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی مواردی را در زمینه آیین‌نامه استخدامی جدید و سیاست‌های مالی دانشگاه‌ها بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دوازدهمین نشست اتاق فکر، برنامه‌ریزی و سیاست‌های راهبردی معاونت اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور جمعی از روسای دانشگاه‌های کشور با هدف بررسی راهکارها، تدابیر و سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی و نظریه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری برای مقابله با تحریم‌های دنیای استکبار بررسی شده و اعضای اتاق فکر به تبیین راهکارهای عملیاتی این نظریه در آن پرداختند.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول