اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم:

تمام ارکان جامعه در اقتصاد مقاومتی مسئول هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی است و به همکاری تمام ارکان جامعه نیاز دارد.

تمام ارکان جامعه در اقتصاد مقاومتی مسئول هستند

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی و شرایط امروز جامعه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایطی که دشمن شدیدترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال کرده، بهترین راه برون‌رفت از مشکلات است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی ادامه داد: این موضوع ابعاد مختلف دارد و تنها به حوزه اقتصاد مربوط نمی‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم ضمن تاکید بر این نکته که اقتصاد مقاومتی باید در تمام بخش‌های یک جامعه پیگیری شود، اضافه کرد: این موضوع، مسئله‌ای نیست که تنها توسط یک سازمان دنبال شود.

وی تولیدکننده را یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تولیدکننده باید تلاش کند تا کالای خود را با کیفیت خوب و قیمت مناسب به بازار وارد کرده و زمینه‌ای فراهم کند تا مردم با رغبت به سوی مصرف کالای داخلی بروند.

عالی‌پور خاطر نشان کرد: مردم در زمینه اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین نقش را دارند و رفتارهای اقتصادی مردم می‌تواند بهترین راه‌حل برای برون رفت از مشکلاتی که تحریم‌ها به وجود آورده‌اند، باشد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بیان داشت: باید فرهنگ صحیح مصرف را در میان مردم ترویج کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه مردم باید در قبال این موضوع احساس مسئولیت کنند، اظهار کرد: مردم باید خرید کالای داخلی را بر خود واجب دانسته و در کنترل بازار به مسئولان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مؤلفه‌هایی دارد عنوان داشت: مهم‌ترین مؤلفه این است که هر کسی باید به اندازه نیاز خود مصرف کند و اینکه هر کس در خانه خود یک انبار درست کند، موافق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی نیست.

عالی‌پور ابراز کرد: باید فضایی میان دولت و مردم به وجود بیاید تا هنگامی که به جامعه اعلام می‌شود مقدار یک کالای اساسی در کشور کم است، مردم مصرف خود را کم کنند تا بحران ایجاد نشود.

وی اظهار داشت: هجوم به سوی بازار با احساس کمبود یک کالا هم قیمت آن کالا را بالا می‌برد و هم التهابی غیر ضروری ناشی از احساس کم بودن آن کالا را در جامعه ایجاد می‌کند در حالی که ممکن است آن کالا اصلاً در جامعه کم نباشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه با توجه به آموزه‌های اسلام اسراف حرام است خاطر نشان کرد: گاهی دیده می‌شود که رفتار اقتصادی مردم خلاف مصالح جامعه است که این موضوع باید با کمک رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود.

وی بیان داشت: اگر دستورات اسلام در جامعه رعایت شده و رفتار اقتصادی بزرگان دین برای مردم تبیین شود، بسیاری از مشکلات امروز برطرف خواهد شد.

عالی‌پور با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف در جامعه ما باید اصلاح شود ابراز کرد: برای این منظور باید گزاره‌های دینی را به کار گرفت و عموم جامعه را مخاطب فعالیت‌های فرهنگی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه روحیه اقتصاد مقاومتی باید به تمام سطوح جامعه تزریق شود عنوان داشت: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و تکلیف این است که عامه مردم و تمام دستگاه‌های دولتی در این عرصه وارد شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه نخستین راه برای پیروزی در این عرصه باور کردن جنگ اقتصادی است یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی به این دلیل که باور داشتیم دشمن کمر به نابودی ما بسته با هم متحد شده و تمام توان خود را در این عرصه به کار گرفتیم و همین مسئله رمز پیروزی ما شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول