اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

مدیریت مصرف از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، حمایت از تولید داخلی، مدیریت مصرف و اجتناب از اسراف از جمله آن است.

مدیریت مصرف از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج با اشاره به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این اجلاس اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری این اجلاس یک افتخار بزرگ برای ایران است که اعتبار ایران را در بین کشورها ارتقا می‌دهد.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: شکی نیست که امروز ما در مقابل یک فشار جهانی در بعد مسائل اقتصادی قرار داریم و امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب هدف دشمن این است که بر روی اقتصاد متمرکز شود.

امام جمعه کهنوج تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، حمایت از تولید داخلی، مدیریت مصرف و اجتناب از اسراف از جمله آن است.

افشارمنش با بیان اینکه اسلام با مصرف صحیح مخالف نیست، اما با اسراف مخالف است، بیان داشت: خداوند در سوره اسرا می‌فرماید «خداوند انسان‌های اسراف کار را دوست ندارد، یعنی اینها به سعادت نخواهند رسید.»

وی یکی از مصادیق اسراف را مصرف بیهوده دانست و عنوان کرد: خرید کالاهای لوکس و دور ریختن غذاها در مراسم‌ها از مصادیق اسراف هستند.

امام جمعه کهنوج با تأکید بر اینکه ما یک جامعه دینی هستیم و باید به بحث خانواده اهمیت بدهیم، گفت: یکی از مسائلی که در کشور ما بسیار ناراحت کننده است، مسئله طلاق است که خود عامل بسیاری از حوادث و ناهنجاری‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول