اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بهبهان در مجلس خواستار شد

ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی در بهبهان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بهبهان در مجلس با اشاره به علاقمندی مردم بهبهان به امر کتاب و کتابخوانی خواستار احداث و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در این شهرستان شد.

ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی در بهبهان

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، محمدباقر شریعتی عصر امروز در مراسم بازگشایی کتابخانه عمومی آیت‌الله وحید بهبهانی، اظهار کرد: در سطح کشور ما سرانه مطالعه و میزان ساعت اختصاص داده شده برای این امر اندک بوده و کتاب جایی در سبد کالای بسیاری از خانواده‌ها نیست.

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود، در حوزه کتاب و کتابخوانی وضعیت خوبی را نداشته و این مهم به دلیل عدم انجام پیش‌بینی‌های لازم در گذشته است.

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشورهای بیگانه در هر مکانی کتاب و کتابخانه‌ای هر چند کوچک وجود داشته و آنها در این مقوله از ما پیشی گرفته‌اند و ما هنوز حتی به حد استاندارد نیز نرسیده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب 15 سال پیش در خصوص تهاجم فرهنگی هشدار داده و آینده را دیده‌ بودند و به همین دلیل به مسئولان دستور دادند مسائل فرهنگی را در اولویت قرار دهند اما کوتاهی عوامل اجرایی و متولیان امر باعث شد امروز ما در چنین نقطه‌ای ایستاده باشیم.

شریعتی با بیان اینکه دشمن «پخت قورباغه» را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: دشمنان ما با استفاده از اصل پخت قورباغه با هدف گرفتن فرهنگ از مردم، برنامه‌ریزی کرده و اجازه ندادند ما پس از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، به درستی از فرصت‌ها استفاده کرده و نگذاشتند توجه لازم را به مسائل فرهنگی داشته باشیم.

وی در پایان به موفقیت‌های بهبهانی‌ها در عرصه‌های علم و دانش اشاره کرد و آن را برگرفته از فرهنگ غنی این خطه دانست و خاطرنشان کرد: بهبهان کتابخانه و کتابخوان دارد اما با توجه به پیشینه علمی و فرهنگی این شهرستان، تقاضا داریم پیش‌بینی‌های لازم برای احداث و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در بهبهان در کنار احداث کتابخانه‌های متعدد در بخش‌های مختلف این شهرستان را انجام داده و تا در آینده‌ای نه چندان دور مراسم افتتاح آنها را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول