اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس خبرگان رهبری:

علامه شهیدی افتخار جهان تشیّع است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی به مناسبت برگزاری همایش ملی علامه شهیدی، از این استاد فرزانه به عنوان یکی از مفاخر علمی، مذهبی و ادبی ایران اسلامی و جهان تشیّع یاد کرده است.

علامه شهیدی افتخار جهان تشیّع است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله مهدوی‌کنی در پیامی که به مناسبت همایش ملی علامه شهیدی در بروجرد صادر کرده بود، آورده است: علامه سیدجعفر شهیدی، یکی از بزرگان و مفاخر علمی شهرستان بروجرد، ایران اسلامی، اسلام و بلکه جهان اسلام است، آنچه پیش و بیش از همه ویژگی‌های این بزرگ‌مرد، جلب نظر می‌کند، صداقت در رفتار و گفتار اوست.

در این پیام آمده: وی به آنچه می‌گفت، از صمیم قلب باور داشت و همان گونه عمل می‌کرد که سخن می‌گفت و این صفت بسیار والا و ارزشمند سبب شده که کلامش تأثیرگذار و کارساز باشد.

این پیام می‌افزاید: تحصیل در حوزه و دانشگاه، توفیقی بود که با تلفیق دیدگاه‌های حوزوی و دانشگاهی، به این اندیشمند بزرگ، فرصت می‌داد تا با نگاهی منتقدانه، آثار ماندگار خویش را پدید آورد.

در بند دیگری از این پیام آمده است: علامه شهیدی با بازنگری در اصول اعتقادی و باورهای موروثی خود و نگاه نقادانه و ژرف به تاریخ اسلام و زندگی پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع)، آثار ماندگاری هم‌چون «تاریخ تحلیلی اسلام»، «پس از پنجاه سال» و ... را به جامعه عرضه داشت.

در پیام رئیس مجلس خبرگان رهبری آمده: ارزش و اهمیت این آثار از چاپ‌های متعدد آنها کاملاً آشکار است، به طوری که «تاریخ تحلیلی اسلام» و «پس از 50 سال»، بیش از 40 بار تجدید چاپ شد و اثر ارزشمند دیگرش «زندگانی حضرت فاطمه (س)» نه تنها بیش از 50 بار به چاپ رسیده که به عنوان متن درسی رسمی حوزه‌های علمیه خواهران برگزیده شده است.

در این پیام آمده: سرچشمه توجه محققان و مردم عامی جامعه به این آثار، نه تنها حاصل نگاه منتقدانه، علمی و بی‌شائبه ایشان به تاریخ است، بلکه نشان دهنده شخصیت وارسته و صداقت اوست، علاوه بر این شیوایی بیان و رسایی کلام وی، توجه عام و خاص را به آثار این بزرگ‌مرد عرصه علم و عمل، جلب نموده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیام خود آورده است: شخصیت علمی علامه شهیدی ابعاد گوناگون و متنوعی دارد، وی در زمینه تاریخ، ادبیات فارسی و عرب و اسلام شناسی تبحر خاصی داشتند و در هر زمینه‌ای که به تحقیق پرداخته‌اند، شایستگی و لیاقت خود را به اثبات رسانده‌اند.

در این پیام آمده: همکاری مستمر این اندیشمند وارسته با مؤسسه لغت‌نامه دهخدا، شرح مثنوی و تحقیق و پژوهش در تاریخ اسلام و تلاش صادقانه وی در زمینه تقریب مذاهب اسلامی، گواه و شاهدی صادق بر این مدعاست.

در پیام رئیس مجلس خبرگان رهبری آمده: این عالم و اندیشمند ارجمند، یکی از مفاخر علمی، مذهبی و ادبی ایران اسلامی و جهان تشیّع است.

این پیام می‌افزاید: بخش اعظم آثار وی به زندگی معصومین (ع) اختصاص دارد که عمق باور ایشان به مذهب بر حق شیعه اثنی‌عشری را نشان می‌دهد، یک شیعه واقعی که ضمن پافشاری بر اعتقادات خود، به وحدت مسلمانان نیز توجه نشان می‌دهد و برای همین در زمینه تقریب مذاهب نیز فعالیت داشته‌اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیام خود آورده است: هر چند نوشته‌های این بزرگ‌مرد، شیوه تحقیق منصفانه و علمی و منتقدانه را آموزش می‌دهد، لیکن آنچه بیش از همه بر شاگردان و علاقه‌مندانش تأثیر گذاشته و می‌گذارد، رفتار و کردار منطبق با گفتار اوست.

در این پیام آمده: صداقت در کلام و عمل و از همه مهم‌تر، کار برای رضای خدا، نه برای رسیدن به مقام و شهرت، سبب مقبولیت وی در میان همه اقشار اعم از دانشگاهی، حوزوی و غیره شده است.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول