اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین روز از هفته تعاون؛

بهره‌برداری از 10 طرح تعاونی در لردگان آغاز شد

خبرگزاری فارس: در هفتمین روز از هفته تعاون 10 طرح تعاونی در شهرستان لردگان به‌بهره‎برداری رسید.

بهره‌برداری از 10 طرح تعاونی در لردگان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از لردگان، رئیس اداره تعاون شهرستان لردگان پیش ازظهر امروز در آغاز مراسم بهره‌برداری از طرح‌های تعاونی این شهرستان اظهار داشت: با بهره‌برداری از این تعداد طرح زمینه اشتغال افزون بر 128 نفر از جوانان جویای کار این شهرستان فراهم شد.
حسن یزدان‌مهر با اشاره به زمینه فعالیت تعاونی‌های بهره‌برداری شده در این شهرستان، گفت: این طرح‌ها در بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنایع دستی، تولید پوشاک و حمل و نقل است.
وی با بیان اینکه برای ایجاد این تعداد تعاونی افزون بر 2 میلیارد و 200 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است، گفت: به واسطه فعالیت‌های چشمگیر تعاونی‌ها اکنون روستائیان متوجه شده‌اند که برای رسیدن به اهداف بزرگ اقتصادی باید روی به کارهای جمعی آورده و از اقدامات فردی اجتناب ورزید.
یزدان‌مهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در راستای بخش تعاون با کارکردهای مختلف آن تصمیماتی اتخاذ شود که آن را از دیگر بخش‌های اقتصادی متمایز ‌کند.
وی با تأکید بر اینکه بخش تعاون از جایگاه رفیعی در اقتصاد کشور و قانون اساسی برخوردار است، گفت: تعاون جزء لاینفک اصل ۴۴ قانون اساسی است، مطابق با این تعریف اقتصاد کشور باید بر این اصل نیز اتکا یابد.
یزدان‌مهر با بیان اینکه تجربه جهانی در اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی بر لزوم مشارکت مردم در اقتصاد تاکید دارد، گفت: تعاون میتواند بسیاری از مسایل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی موجود در جامعه را حل کند و روحیه تعاون می‎تواند مردم را در برابر سختی‎‌ها در صحنه نگه دارد و اراده آنان را در اموری که مربوط به خود آنان است عینیت بخشد. 
  
*رشد 185 درصدی تشکیل تعاونی در لردگان
رئیس اداره تعاون شهرستان لردگان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 50 شرکت تعاونی در این شهرستان تشکیل شده است، گفت: تشکیل این تعداد تعاونی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مبنی بر تشکیل 27 تعاونی افزون بر 185 درصد رشد داشته است.
وی با تأکید بر اینکه تعاون و همکاری متقابل، زمینه وحدت، همدلی و یکپارچگی مردم را در کارها و فعالیت‌ها فراهم می‌کند، گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین و بزرگترین انگیزه‌های بشری برای حیات و زندگی تعاون و همکاری است.
یزدان‌مهر نقش تعاونی‌ها را در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جامعه مهم و اساسی دانست و گفت: تعاونی‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مردمی هستند که در عین برخورداری از خصوصیات یک واحد اقتصادی، دارای ارزش‌های مکتبی و اجتماعی هم هستند و میتوانند مبین تلاش‌های دسته جمعی و گروهی اعضای تشکیل دهنده تعاونی برای نیل به اهداف مشترک و پیشرفت و توسعه باشند. 
  
*تحقق 75 درصدی تحقق اشتغال تعاون در لردگان
رئیس اداره تعاون شهرستان لردگان با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعهد اشتغال بخش تعاون شهرستان لردگان ایجاد 340 فرصت شغلی است که تاکنون افزون بر 75 درصد از تعهد ایجابی این شهرستان محقق شده است.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی را در ارتقای سطح فرهنگ تعاون این شهرستان موثر دانست و گفت: برهمین اساس از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 40 دوره آموزشی ویژه تعاون‌گران این شهرستان ایجاد شده است.
یزدان‌مهر با تأکید بر اینکه تعاون و گسترش آن در کشور موجب رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می‌شود، گفت:  شیوه تعاون و تعاونیها با نقش و جایگاهی که قانون اساسی کشور برای آنها تعریف و تعیین کرده است، می‌توانند جریان اصلی و منشاء بروز تحولات عظیم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشند.
وی خاطرنشان کرد: کار تعاونی به مردم ایمان، خود آگاهی، اعتماد به نفس، شکیبایی و استقامت می‎دهد و از آنان کارکنان مسئول می‌سازد.
سیزدهم تا نوزدهم شهریور ماه به نام هفته تعاون نام‌گذاری شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول